کد خبر: ۵۴۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

پیام سری نتانیاهو به ترامپ چه بود؟

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو هفته پیش بدون مشورت با مقامات تل‌آویو، در پیامی سری از کاخ سفید خواست بودجه سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی را قطع کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دو هفته پیش یک پیام سری به کاخ سفید فرستاد و از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواست بودجه «آنروا» آژانسی در سازمان ملل که به پناهجویان فلسطینی کمک می‌کند، را قطع کند. این اقدام نتانیاهو بدون مشورت با مقامات نظامی رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

به گزارش تایمز آو اسرائیل،  چهار مقام ارشد صهیونیست به کانال خبری ۱۰ گفتند تا چند هفته پیش سیاست این رژیم این بود که آمریکا نباید به طور کامل بودجه کمک به فلسطین را قطع کند.

یکی از مقاماتی که در این‌باره با کانال ۱۰ مصاحبه کرد، گفت: این سیاست بدون مشورت با مقامات عالی رتبه امنیتی یا مقامات دفاعی اتخاذ شده است.

یک مقام دیگر هم گفت: «ما اصلا نمی‌دانستیم این دستور از کجا سرچشمه گرفته بود».

بنا بر گزارش‌ها، این سیاست تحت حمایت آژانس «شین بت» و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. رژیم صهیونیستی هم دائما همین پیام را به کاخ سفید و کنگره آمریکا انتقال می‌داد. اما نتانیاهو کاملاً یکجانبه و بدون مشورت با نهاد‌های فوق، چند هفته پیش قطع کامل بودجه آمریکا برای آنروا (UNRWA) را بهترین رویکرد دانست.

نتانیاهو پیام قطع بودجه فلسطین را از طریق سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا به دولت ترامپ منتقل کرد.

این کار به ویژه در نوار غزه می‌تواند به ایجاد یک بحران بشری و مشکلات امنیتی منجر شود.

دولت ترامپ روز جمعه اعلام کرد قصد دارد ۳۰۰ میلیون دلار بودجه آنروا را قطع کند و پس از چندین دهه حمایت از این آژانس، دیگر بودجه‌ای برای کمک به آن اختصاص نمی‌دهد.

روز شنبه رژیم صهیونیستی از این تصمیم ترامپ دفاع کرد. یک مقام صهیونیست در این باره گفت: «اسرائیل از این حرکت آمریکا حمایت می‌کند».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین