کد خبر: ۵۴۳۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

حواشی حضور زائران عراقی در ایران از کجا نشات می‌گیرد؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری کشور در واکنش به حواشی حضور زائران عراقی در کشور، گفت: فضای گردشگری کشور تحث پایش بوده و چنین چیزی وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌اصغر مونسان در حاشیه افتتاح نمایشگاه گردشگری که شامگاه گذشته در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، در واکنش به شایعات و حواشی حضور زائران عراقی در ایران، اظهار کرد: هر زمان شاهد رشد گردشگری در کشور هستیم عده‌ای به گونه‌ای می‌خواهند آن را بر هم بزند.

وی ادامه داد: متأسفانه منشأ این صحبت‌ها از یک مصاحبه‌ای بود که همان شخصی که این مصاحبه را کرده بود منکر این حرف‌ها شد و بعد که به فایل‌های صوتی مصاحبه مراجعه شد دیدند که این‌گونه نبوده و به‌گونه دیگری برداشت شده است.

مونسان خاطرنشان کرد: با این وجود هر کجا ما درخواست مستند کردیم منجر به این شد که همان کسی که این حرف‌ها را زده بود منکر صحبت خود شد. خوش‌بختانه چنین چیزی نداریم، فضای گردشگری کشور مثبت است و پایش لازم هم از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هم از طریق استانداران انجام می‌شود. امید دارم که عده‌ای به دنبال بر هم زدن فضای رونق گردشگری در کشور نباشند.  

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به انتشار متقابل چنین شایعاتی در عراق در آستانه اربعین، عنوان کرد: این نشان می‌دهد که حرکت‌هایی مذبوحانه‌ای برای برهم زدن فضای گردشگری در کشور وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «از سال گذشته موضوعی تحت عنوان شهر گردشگر را آغاز کرده‌ایم»، گفت: از سال گذشته مشخصاتی به همه شهداران کل کشور ابلاغ کردیم و هر شهری که بتواند این مشخصات را داشته باشد به عنوان شهر گردشگر گواهینامه دریافت می‌کند. امیدواریم مشهد با وجود داشته‌های خود به عنوان شهر الگوی گردشگری در کشور معرفی و انتخاب شود.

مونسان در خصوص برنامه‌های این سازمان برای توسعه صنعت گردشگری نیز، گفت: خوش‌بختانه سال 1396 را با رشد 4 درصدی در گردشگران ورودی به کشور به اتمام رساندیم. در سال 1397 هم با وجود اتفاقاتی که افتاده هم در موضوع تحریم‌ها و هم افزایش قیمت ها خوش‌بختانه آمار 4 ماهه ما نشان از 38 درصد رشد گردشگران ورودی به کشور دارد،  با این وجود ترکیب گردشگران ورودی به کشور تغییراتی داشته است که آن هم پس از مدتی به حالت تعادل برمی‌گردد. احساسات منفی که در اروپایی‌ها ایجاد شده، پس از مدتی خواهند دید ایران به لحاظ امنیت هیچ مشکلی ندارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مسائل اقتصادی کشور، بیان کرد: در حال حاضر افزایش نرخ ارز برای گردشگران خارجی بهتر هم شده یعنی پکیج‌های سفر به ایران را ارزان کرده است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری گردشگران مشهد، عنوان کرد: خوش‌بختانه رونق در حوزه گردشگری وجود دارد و ما هر روز یک رویداد و نمایشگاه را رقم می‌زنیم برگزاری نمایشگاه‌های متعددی که بخش دولتی در برگزاری آن نقشی ندارد، یعنی سازمان هزینه‌ای برای برگزاری آن‌ها نمی‌پردازد نشان از رونق گردشگری دارد. برای نمونه در روزهای گذشته در تهران برپایی نمایشگاه بزرگ شهر گردشگر و صنایع دستی را داشتیم و امروز هم نمایشگاهی را در مشهد داریم.

مونسان افزود: تحرکی در حوزه گردشگری در کشور اتفاق افتاده و رشد خوبی در گردشگران ورودی اتفاق افتاده و گردشگری داخلی ما در وضعیت رونق است، امار اشغال هتل‌ها بسیار بالاست و امید داری ماین روند تا پایان سال ادامه پیدا کند و مشکلاتی که ایجاد شده کمترین اثر را در حوزه گردشگری بگذارد، بر این اساس سازمان میراث فرهنگی باید پایش لازم در این زمینه را انجام دهد و یکی از این موضوعات حمل‌ونقل هوایی و نرخ بلیت هواپیما است که باید به  حالت نرمال برگردد تا سفرها کاهش پیدا نکند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین