کد خبر: ۵۴۳۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

کدام افراد بیشتر با اورژانس اجتماعی تماس می گیرند؟

رئیس اداره بهزیستی مشهد با اشاره سطح تحصیلات افرادی که با اورژانس اجتماعی مشهد تماس گرفته‌اند، گفت: افرادی که دیپلم دارند، بیش‌ترین تماس را با اورژانس اجتماعی گرفته‌اند و افرادی با تحصیلات راهنمایی، دبیرستان و بی‌سواد رتبه‌های بعدی را دارند. کم‌ترین میزان تماس با اورژانس اجتماعی مربوط به افرادی بوده که مدرک فوق لیسانس و بالاتر داشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن مروی امروز در نشست خبری همایش سلامت مادر و فرزند که در اداره بهزیستی مشهد برگزار شد با اشاره به این که «نگاه به آسیب‌های اجتماعی در کشور در حال اجتماعی شدن است و این تحولی اساسی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است»، اظهار کرد: 70 درصد حجم اورژانس اجتماعی استان در مشهد متمرکز است. ۶ مرکز اورژانس اجتماعی مستقر در مشهد وجود دارد  که مردم می‌توانند با آن تماس بگیرند. 

وی ادامه داد: در پنج ماهه ابتدای سال جاری۴۸۰۶ تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شده که  بیشترین تماس‌ها و آسیب‌ها به ترتیب کودک‌ آزاری، همسر آزاری و اختلافات حاد خانوادگی بوده است. از این تعداد تماس 1000 مورد منجر به عملیات شده است و همکاران با خودروی اورژانس اجتماعی به محل مراجعه کرده‌اند و  خدمات را انجام داده‌اند. 80 درصد افرادی که با اورژانس اجتماعی تماس گرفته‌اند به مراکز مشاوره تلفنی و حضوری ارجاع داده شده‌اند.  

رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: تعداد کودک‌آزاری ۵۰۰ مورد بوده است. یعنی هر ماه ۱۰۰ مورد کودک آزاری  در مشهد انجام می‌شود که البته همه آنها منجر به پیگیری قضایی نمی‌شود زیرا نگاه ما در حوزه اورژانس اجتماعی قضا زدایی است و باید حجم پرونده‌ها را کاهش دهیم و مداخلات اجتماعی افزایش یابد.

وی با بیان این که بیش‌ترین تماس‌ها در تیرماه و  کمترین تماس‌ها در فروردین‌ماه انجام شده است، خاطرنشان کرد: بین ساعت  ۸ صبح تا ۱۲ ظهر بیشترین تماس‌ها و بین ساعت یک نیمه شب تا ۷صبح کمترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی انجام شده است. 30 درصد افرادی که با اورژانس اجتماعی تماس گرفته‌اند مردان و  70 درصد زنان بوده‌اند.همچنین 50 درصد افراد متاهل، 30 درصد مجرد و حدود 20 درصد مطلقه و... بوده‌اند.

مروی درخصوص سطح تحصیلات افرادی که در پنج ماهه اخیر با اورژانس اجتماعی مشهد تماس گرفته‌اند، تصریح کرد: افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم دارند بیشترین تماس را گرفته‌اند. تحصیلات راهنمایی، دبیرستان و بی سواد رتبه‌های بعدی را دارند. کمترین میزان تماس با اورژانس اجتماعی مربوط به افرادی بودده که مدرک فوق لیسانس و بالاتر داشته‌اند.

رئیس اداره بهزیستی مشهد یادآور شد: میانگین زمان رسیدن اورژانس اجتماعی به محل مأموریت  ۳۰ دقیقه است که زمان بالایی است و سعی می‌کنیم آن را کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که «تعداد تماس با اورژانس اجتماعی مشهد حدود 20 مورد در روز است که  از متوسط کشوری یعنی 10 تماس بیشتر است»، عنوان کرد: ظرفیت اورژانس اجتماعی همچنان به صورت کامل استفاده نمی‌شود زیرا هنوز مردم آگاهی کامل نسبت به آن ندارند و ضعف اطلاع رسانی در این حوزه مشهود است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین