کد خبر: ۵۴۳۶۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

مرگ مشکوک هدی 9 ماهه در جنوب تهران + عکس

هدی 9 ماهه که اردیبهشت امسال پس از آزار و اذیت توسط پدر و مادرش به بهزیستی سپرده شده بود در یک اقدام سوال برانگیز نزد پدر ومادر شرور و کودک آزار بازگشت و در نهایت درگذشت!
آفتاب‌‌نیوز :
هدی 9 ماهه که اردیبهشت امسال پس از آزار و اذیت توسط پدر و مادرش به بهزیستی سپرده شده بود در یک اقدام سوال برانگیز نزد پدر ومادر شرور و کودک آزار بازگشت و در نهایت درگذشت!

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از موسسه خیریه مهرآفرین در تاریخ 9 اردیبهشت 97 گزارشی با عنوان "کودک آزاری به سبک گازگرفتن" منتشر شد که در این گزارش نوزاد 5 ماهه ای که پدر و مادرش هر دو مصرف کننده شیشه و در جنوب تهران در خانه‌ای قدیم زندگی می ‌کردند مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

خانواده ای که سال‌ها اعتیاد داشتند و شرایط زندگی آن ها به خاطر مصرف اعتیاد و خرید مواد اسفبار بود و پدر و مادر معتاد با سنگدلی نوزاد 5 ماهه خود را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

مرگ مشکوک هدی 9 ماهه در جنوب تهران + عکس

الناز زارعی مددکار موسسه خیریه مهر آفرین در خصوص آزار و اذیت هدی 5 ماهه بیان می‌کند: طی مراجعه مددکاربه منزل مددجو جهت ارائه خدمات هفتگی، با آثار زخم روی بازوهای نوزاد 5 ماهه مواجه شدیم.

وی تصریح می کند: زخم های ایجاد شده به حالت گازگرفتگی با دندان ایجاد شده بود این کودک دچار بیماری مادرزادی نیز هست و با توجه به عدم مراقبت صحیح دچار عفونت ریه شده و به سختی نفس می‌کشد.

مددکار موسسه مهرآفرین ادامه می‌دهد: با توجه به تشنج‌های چندباره هدی و شرایطش تصمیم گرفتیم نوزاد را به بیمارستان منتقل کنیم و تحت درمان قرار دهیم.

در نهایت هدی پس از فرایند درمان و با تلاش و پیگیری های مددکار مهرآفرین به بهزیستی سپرده شد.

هدی که با گزارش های مددکار مهرآفرین و به دلیل کودک آزاری و آثار سوزاندن بدن کودک با ته سیگار و گازگرفتگی که همه این علائم توسط پزشکی قانونی تایید شده بود در نهایت به بهزیستی سپرده شد.

گفتنی است که هدی از بیماری قلبی نیز رنج می‌برد و والدین شرور پس از اطلاع گزارش مددکار موسسه مهرآفرین در خصوص کودک آزاری پدر و مادر، به ساختمان موسسه حمله کرده و علاوه بر وارد کردن خسارات به ساختمان و شکستن شیشه‌ها ،مددکاران را نیز با چوب و چاقو مورد ضرب و شتم قرار دادند که در نهایت منجر به شکایت مددکاران از والدین شرور شد و سرانجام گزارش پزشکی قانونی ضرب و شتم را بر بدن مددکار تایید کرده و پدر هدی رهسپار زندان شد.

که بعد از چند روز با قرار وثیقه آزاد شد و در کمال ناباوری متوجه شدیم که هدی بعد از چند ماه با حکم قاضی به خانواده کودک آزار برگردانده شد.

در آخرین بررسی که از خانواده هدی صورت گرفت مطلع شدیم که هدی نوزاد 9 ماهه فوت کرده است اما نفهمیدیم دلیل فوت وی چه بوده؛ آیا ادامه آزار والدین بوده یا غفلت والدین از ادامه درمان هدی؟

فوت هدی هر چه بود بی ارتباط با غفلت والدین در نگهداری از او نبوده و دستور بازگشت کودک آزار دیده به نزد خانواده‌اش با آن شرایط سوال برانگیز است علاوه بر اینکه تصویب لایحه جدید( لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان) در شورای نگهبان هم نمی‌تواند تاثیر جدی و اثربخشی در سرنوشت این کودکان داشته باشد و این سوال مطرح می‌شود آیا قوه قضائیه قصد ندارد قضات صادر کننده احکام کودک آزاری را کمی بیشتر آگاه کند و به آنها آگاهی های لازم را بدهد و آنها را حساس کند تا آنقدر آسان رای به بازگشت کودکان بی دفاع آزار دیده در نزد خانواده‌های کودک آزار ندهند؟

رکنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
با قرار وثيقه ازاد شدند ؟ ! چه كسى براى دو تا ادم معتاد ته خط وثيقه ميذاره ؟
بهتره به جاى گفتن اين دروغها يك عزم جدى بوجود بياد براى از بين بردن اين فجايع اگه نميشه اعتياد رو ريشه كن كرد ويا اگه دولت توانايى نگهدارى فرزندان اين افراد رو نداره چرا قانونى تصويب نميشه كه مثلاً هر معتادى اگر مدت زمان اعتيادش بيسر از پنج سال باشه ويا اينكه بيشت از سه بار ترك ودوباره باز معتاد شده باشه رو عقيم كرد من واقعاً نمى دونم اين معتادها چى جورى حق دارن بچه دار بشن ويك نسل رو نابود كنن ولى هيچ كسى جرّأت نداشته باشه از اونا حق بچه دار شدن رو بگيره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
باید کسانی که به سادگی جان انسانیت را میگیرند محاکمه شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
واقعا این خبرها از ایران است متا سفیم خاک بر سر اینگونه پدر و مادر ها این خبر ها را باید در آمریکا و کشور های اروپایی جستجو کرد نه ایران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین