کد خبر: ۵۴۳۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

واکنش ترامپ به اظهارات جانی کری درباره برجام: باید خیلی خوش‌شانس باشم که کری رقیب انتخاباتی‌ام شود

رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت، "بسیار خوش‌شانس" خواهد بود اگر جان کری، بخواهد رقیب اون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت: می‌بینم که جان کری، "پدر توافق خاتمه یافته هسته‌ای با ایران"، به ریاست جمهوری فکر می‌کند. باید خیلی خوش‌شانس باشم. اگرچه عرصه‌ای که اکنون در حال شکل‌گیری است بسیار خوب به نظر می‌رسد. برای من البته!

به گزارش پایگاه خبری هیل،  جان کری که سال ۲۰۰۴ هم نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری بود، یکشنبه در مصاحبه‌ای احتمال ورود به رقابت‌های کاخ سفید در سال ۲۰۲۰ را رد نکرد. او در برنامه "رو در رو با ملت" سی‌بی‌اس گفت که صحبت درباره رقابت ۲۰۲۰ "کاملا مایه حواس‌پرتی و هدر دادن وقت" است.

کری تاکید کرد: آنچه لازم است انجام دهیم تمرکز روی ۲۰۱۸ است. ضرورت دارد که ما اعتماد کشورمان را مجددا جلب کنیم تا در مسیری بهتر حرکت کرده و آن را به روش‌های معقول انجام دهیم. ما در نقطه بحرانی کشورمان قرار داریم. جهان در یک نقطه بحران است.

دومین وزیر خارجه دوره اوباما همچنین در این مصاحبه گفت در حوزه‌هایی که دوران وزارت خارجه در آنها مشارکت داشت، مثل توافق هسته‌ای ایران و توافق آب و هوایی پاریس به عنوان فعال ادامه کار می‌دهد. ترامپ ایالات متحده را از این دو توافق دوره اوباما خارج کرده است.

کری یکشنبه گفت: من همچنان به مبارزه ادامه می‌دهم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین