کد خبر: ۵۴۳۶۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
تحلیلگران غربی گفته‌اند که "ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی دست به ابتکار می‌زند"

فشار ترامپ و راه‌های صادرات نفت ایران| تهران چگونه می‌تواند با تحریم‌های آمریکا مقابله کند؟

تحلیلگران به بلومبرگ اظهار کردند ایران برای کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا روی صادرات نفت خود ممکن است به راه‌های مختلفی شامل صادرات پنهانی نفت بدون ردیاب در نفتکش‌ها، مبادلات تهاتری، تخفیف و مدت اعتبار طولانی‌تر برای فروش نفت متوسل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- ترامپ نفت ایران را هدف قرار داده است با این حال، تحریم‌های آمریکا ممکن است به تنهایی برای آسیب وارد کردن به اقتصاد ایران کافی نباشند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری "بلومبرگ" با اتشار گزارشی اشاره می‌کند که ایران ممکن است 800 هزار بشکه از صادرات نفت در روز خود را پس از اعمال محدودیت‌های تحریمی آمریکا حفظ کند. 

فشار حداکثری ترامپ و راه‌های صادرات نفت ایران| ایران چگونه می‌تواند با تحریم‌های آمریکا مقابله کند؟

این شبکه خبری در ادامه اشاره می‌کند که چین، ترکیه و هند احتمالا کماکان به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد، در حالی که دیگر خریداران اصلی از جمله ژاپن، کره جنوبی و شرکت‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که قصد چنین کاری را ندارند. به نظر می‌رسد ترامپ قصد وارد کردن حداکثر فشار علیه تهران پس از خروج خود از برجام دارد. رییس جمهوری امریکا خواستار پایان دادن به کل صادرات نفت ایران است تا مقام‌های تهران را وادار کند پای میز مذاکره بازگردند چرا که او دنبال توافق جدیدی است که نفوذ ایران در خاورمیانه را کاهش دهد. این یک هدف گران‌قیمت برای دو متحد بزرگ منطقه‌ای آمریکا یعنی اسرائیل و عربستان سعودی است.

این شبکه خبری اما می‌افزاید: "پالایشگاه‌های خصوصی چینی ممکن است پنهانی از ایران نفت خریداری کنند. ممکن است ایران در سال 2019، مجموعا روزانه 800 هزار بشکه نفت صادر کند که حدود 200 هزار بشکه آن از طریق تانکرهای عبوری از عراق، افغانستان و پاکستان خواهد بود. 

کارشناسان مسائل نفتی معتقدند که ارائه تخفیف، معاملات تهاتری و قاچاق نفت و حتی غیرفعال کردن سیستم‌های ردگیری نفت‌کش‌ها از جمله راه‌هایی است که ایران ممکن است از آنها برای حفظ حدود 800 هزار بشکه از صادرات نفت خود بعد از اجرای تحریم‌های آمریکا در ماه نوامبر استفاده کند. در دور قبلی تحریم‌ها، ایران توانست از طریق غیرفعال کردن سیستم‌های ردیابی تانکرهایش، مسیر و حجم صادرات نفت خود را پنهان کند. ایرانی‌ها توانستند از این طریق میلیون‌ها بشکه نفت صادر کنند".

"بلومبرگ"در بخش پایانی گزارش خود می‌نویسد: "علیرغم استفاده از این تاکتیک‌ها، تردیدی نیست که صنعت نفت و اقتصاد ایران از تحریم‌های جدید دولت آمریکا آسیب خواهد دید. صادرات نفت ایران به اروپا از ماه می تاکنون 45 درصد، یعنی 226 هزار بشکه در روز کاهش یافته و شرکت‌های توتال و رویال داچ شل خرید نفت از تهران را به کلی متوقف ساخته‌اند".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
بیدل
|
Canada
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
حتما ایندفعه میخوان نفتو بدن ب س خ ب ز ن بقیشو غارت کنن.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین