کد خبر: ۵۴۳۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴

گردهمایی معاونان شهرداری کلان‌شهرها برای بررسی مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا

جلسات کمیته‌های منتخب کلان‌شهرها در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بر اساس مصوبه بیست و پنجمین نشست معاونان حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهرها، کمیته‌های ۹ گانه با حضور روسا و اعضای خود از سراسر کشور امروز در تهران گردهم آمدند و کارگروه‌های خود را تشکیل دادند.

کمیته ITS  به ریاست معاون حمل‌و نقل و ترافیک ‌شهر شیراز برگزار شد و به بررسی موضوعات «جابجایی و انتقال سرورهای مربوط به راهور، توسعه‌ دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف، تعاملات با راهور بابت جرایم و بررسی دستورالعمل شاک» پرداخت. این نشست به میزبانی شرکت کنترل ترافیک تهران برگزار شد.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، میزبان کمیته اتوبوسرانی بود که ریاست آن را معاون حمل‌ونقل و ترافیک ‌شهر مشهد برعهده داشت و به موضوعات «بازسازی ناوگان، فیلتر جذب دوده، نوسازی ناوگان، جایگاه‌های سی ان جی و نوسازی مینی‌بوس» پرداخت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک ‌شهر کرمان، ریاست کمیته تاکسیرانی را برعهده داشت که به موضوعات «تبلیغات تاکسی، سرویس مدارس، استارت‌آپ‌ها(تاکسی‌های اینترنتی) و نوسازی ناوگان» پرداخت. میزبان این کمیته، سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بود.

کمیته ساختار سازمانی به بررسی موضوع «تشکیلات و ادغام یا عدم ادغام سازمان‌های مرتبط» پرداخت که ریاست این کمیته بر عهده معاون حمل‌ونقل و ترافیک ‌شهر کرج بود.

ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران میزبان کمیته مدیریت پارکینگ به ریاست معاون حمل‌ونقل و ترافیک ‌شهر قم بود که اعضای کمیته موضوعات «پارکینگ مکانیزه، پارکینگ طبقاتی، پارک حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای، مدیریت عرضه و تقاضا جهت طرح‌های تشویقی، ورود بخش خصوصی و قیمت‌گذاری» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

موضوعات «سرمایه‌گذاری، بودجه، قوانین و تأمین سرمایه» در برنامه کاری کمیته بودجه و حقوقی و سرمایه‌گذاری قرار داشت که نشست این کمیته به ریاست معاون حمل‌ونقل و ترافیک ‌شهر اصفهان برگزار شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک ‌شهر اراک ریاست کمیته حمل‌ونقل پاک و فرهنگ‌سازی را برعهده داشت که اعضای این کمیته به بررسی موضوعات «فرهنگ ترافیک دوچرخه‌سواری، موتوربرقی، پیاده‌روسازی، TOD، LRT و طرح تفصیلی» پرداختند. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میزبان این کمیته بود.

کمیته مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی هوا به ریاست معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به بررسی موضوعات «محدوده ممنوعه، معاینه فنی و طرح LEZ » پرداخت.

«ساماندهی و مدیریت بار و کالا» موضوعی بود که از سوی کمیته مدیریت بار و کالا به ریاست معاون حمل و نقل و ترافیک ‌شهر تبریز در سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها برگزار شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی حمل و نقل شهرداری تهران، با پایان یافتن جلسات امروز، کمیسیون معاونان حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهرها  به‌منظور جمع‌بندی نتایج جلسات کمیته‌ها با حضور معاونان حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهرها روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین