کد خبر: ۵۴۳۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷

کاهش شدید درآمد تروریست‌های داعش/ درآمد سالیانه داعش چقدر است؟

مقام امنیتی روسیه اعلام کرد گروه تروریستی داعش پس از کاهش شدید درآمدهایش از محل فروش نفت، اکنون به دنبال منابع مالی جایگزین است.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری شین هوا، یک مقام امنیتی روسیه دوشنبه اعلام کرد گروه تروریستی داعش پس از کاهش شدید درآمدهایش از محل فروش نفت و مالیات‌هایی که از مردم سوریه و عراق می‌گرفت، اکنون به دنبال منابع مالی جایگزین است.

به گفته سرگئی بسدا Sergueï Besseda مدیر بخش اطلاعات و روابط بین الملل سازمان فدرال امنیت فدراسیون روسیه در مقایسه با درآمد‌های مالی داعش در سال ۲۰۱۴ که نزدیک به سه میلیارد دلار برآورد می‌شد، داعش اکنون تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار درآمد دارد.

بسدا در کنفرانسی بین المللی درباره مبارزه با تأمین تسلیحاتی غیرقانونی در فضای مبارزه با تروریسم بین المللی اعلام کرد: «گرایشی برای سرمایه گذاری پول‌هایی که قبلا به دست آمده است در شرکت‌های قانونی به منظور تسهیل دریافت منظم منابع مالی برای ادامه فعالیت‌های دیگر مشاهده می‌شود».

این مقام روس افزود داعش پس از شکست‌هایی که در سوریه و عراق متحمل شد، بخشی از نیروهایش را به افغانستان منتقل کرد.
بسدا گفت: بر اساس پیش بینی‌های سازمان فدرال امنیت فدراسیون روسیه احتمال دارد که داعش برخی کانال‌های قاچاق مواد مخدر را به منظور بهبود وضعیت مالی خود در دست بگیرد.او افزود: «جهت گیری دوباره به سمت طرح‌های کم هزینه‌تر وجود دارد،کار‌های اجتماعی فعال‌تر می‌شوند و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی گسترش می‌یابد و استخدام نیرو از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز انجام می‌شود.»

سرگئی کوژتف، معاون اول مدیر مرکز تخصصی سازمان اطلاعات خارجی روسیه نیز اعلام کرد این تحولات ممکن است به مشکل جدید جهانی تبدیل شود و جامعه بین الملل را مجبور کند به دنبال روش‌های جدید برای مبارزه با تروریسم بگردد.

جوماخون گیسوف،معاون کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای نیز گفت: داعش در حال حاضر گروه‌های خرابکار و تروریست را آموزش می‌دهد و آن‌ها را روانه اروپا، آسیای مرکزی و آسیای جنوب شرقی می‌کند.
باشگاه خبرنگاران جوان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
وضع مالی پوتین خوب نیست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین