کد خبر: ۵۴۳۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

جنگ نظامی علیه ایران منتفی است؟

​عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی مسئولان هر یک به نوع خود ضعف ها را بپذیرند، مردم نیز همدل می شوند و مشکلات را تحمل می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی آقامحمدی  در سلسله نشست های راویان مکتب حسینی از سلسه نشست های آموزشی پیش از اعزام مبلغین محرم که در دفتر تبلیغات اسلامی با موضوع تبیین ابعاد جنگ اقتصادی دشمن و تدابیر جمهوری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: هیچ ابرقدرتی با کشوری که دارای اقتدار و آزادی و قدرت و منابع نیست کاری ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر امروز مورد بغض و کینه مستکبران و دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته ایم به واسطه اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: آمریکا و دست نشانده‌های او از چنین اقتداری عصبانی هستند همچنین آن‌ها از حضور ایران در منطقه و کشورهای عراق و سوریه ناراحتند چرا که منافع خود را در خطر می بینند و جایگاه خود را در چپاول این کشورها از دست رفته می‌دانند.

آقامحمدی بیان کرد: این مسائل دشمن را معترض می‌کند آن‌ها تا دیروز گزینه نظامی را روی میز داشتند اما امروز درصدد جنگ اقتصادی‌اند.

وی متذکر شد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند گزینه جنگ نظامی منتفی است زیرا جنگ نشانه هایی در تحرکات پایگاهی و قرارگاهی دارد اما این نشانه ها را نمی بینیم از طرفی ما از نظر نظامی دارای قدرت موشکی هستیم و دشمن یارای جنگ با ما را ندارد و از طریق جنگ اقتصادی وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ضعف های ریشه ای در کشور موجب شده که در جنگ اقتصادی به بحران نزدیک شویم وقتی مسئولان هر یک به نوع خود ضعف ها را بپذیرند،مردم نیز همدل می شوند و مشکلات را تحمل می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: وقتی شاه می خواست ایران را ترک کند می گفت ایران به بخش های مختلفی تقسیم می شود در همان زمان ناآرامی های زیادی در شهرهای مرزی به وجود آمد اما فرزندان انقلاب در مقابل دشمن و دسیسه ها ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: عده ای در همان ابتدای انقلاب می گفتند مانند هخامنشیان سیاست به خرج دهیم و زمین بدهیم تا زمان بگیریم اما در این شرایط با زمان چه می کردیم؟ ما ایستادگی کردیم تا ایران تجزیه نشود.

آقامحمدی بیان کرد: اگر رهبر انقلاب بیش از ده سال است که به جای مباحث فرهنگی و اجتماعی و سیاست های خارجی بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارد برای این است که آینده را می دید و می دانست گزینه اقتصادی مهم ترین ظرفیت برای بحران آفرینی از سوی دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان به درستی این نقاط نفوذ در اقتصاد را درنیافتند و فرصت ها را از دست دادیم اما هنوز دیر نیست و می توان اقتصاد کشور را نجات داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کشوری مانند ترکیه اردوغان برای حفظ قدرت قیمت کالاهای اساسی را پایین نگه داشت و نقدینگی به بازار تزریق کرد اما یک دفعه با اخم آمریکا به واسطه سیاست اشتباه اقتصادی در نقدینگی بالا در بازار دچار رکود و بحران شد.

وی ادامه داد: نقدینگی ایران در سال 91 تاکنون از 450 هزار میلیارد تومان به 1 میلیون و 700 هزار میلیارد تومان رسیده و 4 برابر شده است نرخ رشد نقدینگی 235 درصد و کل نرخ رشد چه منفی و مثبت 18 درصد است و به این ترتیب بار گرانی این گونه تخلیه شد.

آقامحمدی تصریح کرد: در مجموع 126 درصد رشد گرانی و فاصله آن تا 235 درصد نقدینگی یک سیلابی را نشان می دهد که به یک دفعه رها شد این سیلاب به هر کجا بزند تخریب می کند.

وی بیان کرد: بانک های ما جریمه های تاخیر می گیرند و وقتی معوقات به بانک ها برنمی گردد کمبود خود را از بانک مرکزی جبران می کنند و این برداشت ما را با بحران های اقتصادی مواجه کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: مردم ایران سالانه 180 هزار میلیارد تومان سود از بانک‌ها گرفتند و این بانک‌ها و موسسات با سود 18 تا 30 درصد مردم را به انباشت ثروت در بانک ها تشویق کرد و این سرمایه از فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی گرفته شد.
 
وی گفت: امروز مسئولان و دولت فرمول‌های اقتصادی را دارند اما اقدام صورت نمی‌گیرد گرفتن چند انبار و مقابله با چند محتکر تنها راه حل برون رفت از این مشکلات نیست باید بودجه طبق درآمدهای ارزی بسته شود اصلاح بودجه طبق درآمدهای ارزی راهکار برون رفت از مشکلات است.

آقامحمدی بیان کرد: باید در این اصلاح بودجه 20 درصد از اقشار ضعیف جامعه که به یارانه خود نیاز دارند مورد توجه قرار گیرند و از اقشار غنی خواست در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی اظهار کرد: ترامپ هر چند هم زور خود را نشان بدهد بیشتر از یک سال کارهایش دوام ندارد و دوباره شرایط عادی می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز مشکلات اقتصادی زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر خود قرار داده و دیگر نمی توان درگوشی حرف زد بلکه باید با مردم روراست بود دولتمردان حقیقت اقتصادی را به مردم بگویند آن‌ها نیز همدلی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: طلاب خود از اقشار ضعیف جامعه به شمار می‌روند و در این جنگ اقتصادی با مردم هم دل هستند امروز همانند سال 88 نیست، دشمن در تلاش است قشر ضعیف را به اغتشاش بکشاند باید افکار عمومی را بسیج کرد.

وی گفت: در این وضعیت گرانی نمی توان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ انجام داد مبلغین در منبرها راهکارهای اقتصادی در جنگ روانی ارائه دهند و از مردم بخواهند سپرده های خود را از بانک ها خارج کرده و این سرمایه های کوچک را در کنار هم قرار دهند.

آقامحمدی تصریح کرد: مردم سرمایه های کوچک خود را برای تولید و اشتغال سرمایه گذاری کنند همچنین مردم را آگاه کنند که از فضای مجازی برای کسب و کار استفاده شود.

وی بیان کرد: از طرفی آموزش را به سمت فنی و حرفه آموزی ببریم در سال 700 هزار نفر دوره فنی را سپری می کنند باید در این عرصه سرمایه گذاری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: تقویت دولت وظیفه همگانی و ملی است همانگونه که رهبری فرمودند باید با وحدت و همدلی این مسیر را سپری و دولت را یاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن جنگ روانی بزرگی را برای از بین بردن وحدت ایجاد کرده است و با شایعاتی مانند فروش دریای جنوب به چینی ها و واگذاری خزر به روسیه و راه اندازی خانه های فساد در شهرهای زیارتی درصدد است مردم را تحریک کند.

به گزارش ایسنا،آقامحمدی عنوان کرد: هنرمندی مبلغان مبارزه با این جنگ های روانی است باید واقعیات را برای مردم ترسیم کنیم امروز وظایف مبلغین فراتر از آموزش احکام به مردم است مردم امروز تشنه آگاهی هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین