کد خبر: ۵۴۴۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

مرکل به اقدامات روسیه در سوریه واکنش نشان داد

روزنامه آلمانی «دویچه‌ ویرتشافت ناخریشتن» در مطلبی از حمایت صدراعظم آلمان از روسیه خبر داد و نوشت: آنگلا مرکل از اقدامات روسیه در سوریه حمایت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش جمعه شبکه خبری روسیا الیوم، روزنامه «دویچه‌ ویرتشافت ناخریشتن» نوشته است: عملیات مبارزه با تروریسم روسیه در سوریه به دلیل تلاش گروه های مسلح برای استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی دشوار تر شده است.

این روزنامه آلمانی در ادامه اظهارات مرکل درخصوص عملیات در استان ادلب را آورده که گفته است: باید تلاش هایی برای غلبه بر نیروهای افراطی صورت گیرد و همزمان از جان اهالی منطقه نیز حمایت شود. ما باید از وقوع فاجعه انسانی جلوگیری کنیم.

صدراعظم آلمان در خصوص ادلب با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت وگو کرده است.
این درحالی است که آمریکا تاکنون بارها با عملیات نیروهای سوری علیه مواضع تروریست ها در ادلب مخالفت کرده است.

به گزارش ایرنا، ادلب در شمال سوریه همچنان در کنترل نیروهای مخالف و گروه های تروریستی است و دولت سوریه قصد دارد تا آنجا را از دست تروریست های مورد حمایت غرب خارج کند.

بخشی از شهروندان عادی و تروریست های گروه های مختلف برای نجات جان خود به این منطقه پناه آورده و گروهی از آوارگان نیز در چادرهایی در اطراف این شهر زندگی می‌کنند.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا به شدت مخالف حمله ارتش سوریه به ادلب هستند و این اقدام سوریه را زمینه ساز قتل عام و راه افتادن جریان خون در منطقه توصیف می کنند ولی هدف نهایی آنها جلوگیری از حمله و نجات تروریست هاست.

به دنبال پیش رو‌‌ی‌های ارتش سوریه طی یک سال اخیر، شمار زیادی از مخالفان حکومت سوریه به همراه خانواده‌های خود به این منطقه پناه برده‌اند و تخمین زده می شود که در اطراف و داخل شهر ادلب حدود چهار میلیون و در خود شهر ادلب 2.5 میلیون نفر ساکن هستند.

قرار است نشست سه جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه درباره بررسی تحولات سوریه امروز جمعه 16 شهریورماه (هفتم سپتامبر) در تهران برگزار شود که محور این مذاکرات وضعیت ادلب و همکاری های سه جانبه در خصوص آن است.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین