کد خبر: ۵۴۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
امامی کاشانی:

گرانفروشان و محتکران به کشور و نظام ضربه می‌زنند

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه قرآن به دنبال ایجاد امید در جامعه است، گفت: خداوند در قرآن به افرادی که قصور و خلافی انجام می‌دهند می‌گوید که امید به بخشش خداوند داشته باشند. چرا که به دنبال ایجاد امید در جامعه است.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه امروز دشمن با فضاسازی و جنگ رسانه‌ای به دنبال انتشار ویروس بدبینی در جامعه است، گفت: در این شرایط گرانفروشان و محتکران با تشدید ویروس بدبینی و ناامیدی در جامعه به کشور و نظام ضربه می‌زنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان خاطرنشان کرد: امروز دشمن با ایجاد اضطراب و التهاب می‌خواهد تا مردم را از نظام جدا کند و بر اساس گزارشاتی که می‌رسد هدف رئیس جمهور آلوده و بی خرد آمریکا از ابتدای ورودش به کاخ سفید، تسخیر خاورمیانه بوده است، پس هدف آنها نه تنها ایران بلکه همه کشورهای اسلامی است، اما ان‌شاء الله همانطور که 40 سال به نتیجه نرسیدند در این توطئه هم به جایی نمی‌رسند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از اشاعه ویروس بدبینی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها با حملاتشان به قوه مجریه، قوه قضاییه و مجلس مردم را از سه قوه دور می‌کنند و این همان جنگ رسانه‌ای است که دشمنان نیز به دنبال آن هستند تا از طریق سرمایه گذاری بر روی آن نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند. در حالیکه هر سه قوع کشورمان کارها و اقدامات بسیار خوبی هم دارند که می‌توان به آنها پرداخت گرچه در مواردی مشکلاتی هم وجود دارد که حتما باید با تلاش شبانه روزی و مدیریت قوی برطرف شود.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه عاشورا در پیش است و همه ملت ایران اعم از مسئولین و مردم باید از عاشورا درس ایثار و فداکاری بگیرند خاطرنشان کرد: ملت ایران از جمله تمام دست اندرکاران و مدیران و مردم اقشار مختلف باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران غریب است و دنیا علیه اش قیام کرده است. پس باید توجه داشته باشید که در این شرایط آنچه را که رهبری تاکید می‌کند در پیش بگیریم تا به حول و قوه الهی از این مشکل نیز عبور کنیم.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نیز با اشاره به صحبت‌های قرآن در مورد فساد و مفسد گفت: افرادی هستند که وقتی کار به دستشان می‌افتد و قدرت پیدا می‌کنند، تمام کوشش‌شان در زمین ایجاد فساد است. و هدف‌شان این است که به جایی برسند و برای این کار دو اصل تولید و ادامه نسل را هدف قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال از بین بردن دین از طریق از بین بردن تولید هستند، توضیح داد: دین برای زندگی و ادامه حیات مادی جامعه در جهت رسیدن به تعالی الهی است و رسیدن به کمال بدون زندگی مادی محقق نمی‌شود. پس اگر تولید ضربه بخورد دین ضربه می‌خورد. یعنی مردم دین را رها می‌کنند.

وی به اهمیت مسئله اقتصاد، تولید و کشاورزی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی که به دنبال ضربه زدن به تولید در جامعه هستند باید به دست دادگاه محاکمه شوند و به سزای اعمالشان برسند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: در چنین شرایطی گرانفروشان و محتکران با این اقدامات‌شان به دین خیانت می‌کنند و فرزندان و همسران این افراد باید آنها را نصیحت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رژیم آمریکا و صهیونیستی در حال جنگ با ما هستند اما گویا نمی‌دانیم که در شرایط جنگ به سر می‌بریم به سران سه قوه تاکید کرد:‌باید کار شبانه روزی و برنامه ریزی دقیق و مدیریت قوی برای جلوگیری از احتکار و گرانفروشی و کم کردن فشار اقتصادی به مردم مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین