کد خبر: ۵۴۴۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس‌جمهوری ترکیه و هیأت همراه؛

همکاری‌های دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (جمعه) در دیدار رئیس‌جمهوری ترکیه و هیأت همراه، مهم‌ترین نیاز امروز دنیای اسلام را نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای اسلامی و هم‌افزایی آنها دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی قطعاً زمینه‌ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود و به همین دلیل استکبار و در رأس آن امریکا از همکاری و نزدیکی کشورهای اسلامی و شکل‌گیری یک قدرت اسلامی نگران است.

به گزارش آفتاب نیوز،ایشان علت دشمنی و کینه‌ورزی امریکا با کشورهای اسلامی دارای قدرت را همین نگرانی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو کشور آبرومند و قدرتمند منطقه هستند و انگیزه‌های مشترکی برای دنیای اسلام دارند؛ بنابراین باید همکاری‌های دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به همکاری‌ها و ارتباطات خوب جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از زمان روی کار آمدن جریان اسلام‌گرا، تأکید کردند: لازم است نقاط مشترک هر چه بیشتر تقویت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از مواضع رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه درخصوص مسائل میانمار قدردانی کردند و با اشاره به موضوع فلسطین گفتند: مسأله فلسطین همواره مهم است و لحظه‌ای نباید از آن غفلت کرد.

در این دیدار که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز حضور داشت، رئیس‌جمهور ترکیه وضعیت منطقه را بحرانی دانست و ابراز امیدواری کرد که در سایه همکاری کشورهای اسلامی مسائل منطقه حل و فصل شود.

اردوغان پراکندگی و نبود انسجام میان کشورهای اسلامی را از عوامل بروز وضع کنونی برشمرد و گفت: به علت نوع رفتار غرب در قبال کشورهای مستقل اسلامی، اوضاع از حساسیت بیشتری برخوردار است و همین مسئله ایجاب می‌کند همبستگی و برادری بویژه میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه افزایش یابد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین