کد خبر: ۵۴۴۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

مالدیو: آمریکا اقدام به ایجاد ارعاب و تهدید می‌کند

یک روز پس از آنکه واشنگتن خواستار آزادی زندانیان سیاسی در مالدیو شد، این کشور دولت واشنگتن را به ایجاد ارعاب و تهدید متهم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا همچنین مالدیو را به انجام واکنش در صورت عدم برگزاری انتخابات آزادانه و عادلانه تهدید کرده است.

مالدیو قرار است انتخابات ریاست جمهوری را ۲۳ سپتامبر برگزار کند و عبدالله یمین، رئیس جمهوری کنونی این کشور به دنبال یک دوره پنج ساله دیگر برای ماندن در این سمت است.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه روز پنجشنبه خود آورده که آمریکا نگران وخامت اوضاع دموکراتیک در مالدیو پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

وی در ادامه این بیانیه آورده است: ما در کنار جامعه بین‌الملل خواستار آزادی زندانیان سیاسی هستیم که به ناحق متهم شده‌اند؛ همچنین خواستار تحقق حکم صادره ماه فوریه دادگاه عالی مالدیو در لغو محکومیت اعضای اپوزیسیون و پایان مداخله در امور پارلمان و سیستم قضایی این کشور هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفته است:‌ عدم بازگشت مالدیو به مسیر دموکراسی باعث می‌شود تا آمریکا اقداماتی را در قبال آن دسته از افرادی انجام دهد که دموکراسی، اجرای قانون و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه را تضعیف می‌کنند.

وزارت امور خارجه مالدیو روز جمعه اعلام کرد که درخواست آمریکا برای آزادی این افراد، به معنای ارعاب و تهدید و دخالت در روند دموکراسی در یک کشور مستقل پیش از برگزاری انتخابات کلیدی در کشور محسوب می‌شود.

این وزارتخانه همچنین به آمریکا تاکید کرده که به شهروندان مالدیو اجازه دهد تا درباره رئیس جمهوری آتی، خودشان تصمیم گیری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: خاطرنشان می‌شود که در مالدیو هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد و تمامی آنهایی که متهم شده‌اند، مراحل محکومیت خود را گذرانده‌اند.

این جزیره توریستی در اقیانوس هند از زمان برکنار شدن محمد نشید، نخستین رئیس جمهوری منتخب در سال ۲۰۱۲ در بحران و ناآرامی سیاسی به سر می‌برد.

دولت عبدالله یمین درخواست‌های مکرر از سوی سازمان ملل، گروه‌های حقوق بشری و غرب را در آزادی سازی رقبای انتخاباتی و برگزاری روندهای قانونی علیه آنها را رد کرده است.

اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی نسبت به تحریم‌های احتمالی علیه این کشور شامل مسدودسازی اموال و منع مسافرت علیه آن دسته از افرادی که در نقض حقوق بشر و تضعیف اجرای قانون دست داشته‌اند، هشدار داد.

رقبای یمین در انتخابات ۲۳ سپتامبر، ابراهیم محمد صالح، از حزب اپوزیسیون دموکراتیک است. وی جای نشید را گرفته که اکنون در تبعید و در سریلانکا است و از سوی کمیسیون ملی انتخابات مالدیو برای شرکت در این انتخابات رد صلاحیت شده است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین