کد خبر: ۵۴۴۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

آنکارا: دمشق و همپیمانانش جسارت حمله به ادلب را نخواهند داشت!

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با این ادعا که هرگونه حمله‌ای به ادلب سوریه "پیروزی غیر اخلاقی" برای نظام اسد به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد که دمشق و همپیمانانش جسارت حمله به ادلب را به دلیل استقرار نیروهای ترکیه‌ای در این استان نخواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد: هیچ کشوری از جمله ترکیه نمی‌تواند به تنهایی بار توقف درگیری‌های نظامی و دست‌یابی به راه حل سیاسی و دفاع از آوارگان را بر دوش بکشد. وجود ۱۲ مرکز بازرسی سربازان ترک در این استان سوریه تضمینی برای جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی به آن است؛ چراکه جنگنده‌های روسی و نیروهای زمینی نظام سوریه نمی‌توانند ریسک حمله به ادلب را با وجود مستقر بودن نیروهای ترکیه‌ای کنند.

به گزارش روسیا الیوم،  وی در مقاله‌ای در روزنامه دیلی صباح نوشت: تحولات اخیر در ادلب و اطراف آن به جای بهتر کردن اوضاع، باعث می‌شود که وضعیت بدتر شود. ما شاهد جنگ نیابتی هستیم که میان قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای در حال جریان است.

کالین تصریح کرد: بیشتر کشورهای جهان به ملت سوریه پشت کردند. طرف‌های اصلی تاثیرگذار برای توقف جنگ، هیچ کاری نکرده و به امور بسیار ناچیز بسنده کردند.

وی تاکید کرد: آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در شمال شرق سوریه، از داعش استفاده کرد. با وجود اینکه تهدید داعش تا حد زیادی از بین رفته است، اما آمریکا به دنبال ابزاری است تا به روابط خود با پ. ک. ک مشروعیت بخشد و از این طریق شراکت استراتژیک خود با ترکیه را زیر پا می‌گذارد.

این مقام ترکیه‌ای عنوان داشت: ادلب به عنوان آخرین مقر نیروهای مخالف سوری است و هرگونه حمله‌ای به آن، باعث وقوع فاجعه انسانی بزرگی می‌شود. این مساله موج جدید مهاجرت را به ترکیه و از آنجا به اروپا و مناطق دیگر به دنبال خواهد داشت.

کالین تاکید کرد: ادلب در مقابل ما همچون بمب ساعتی است. در صورتی که جامعه بین الملل جنگ در سوریه را جدی بگیرد، ما می‌توانیم این بمب ساعتی را از کار بیاندازیم و وارد مرحله جدیدی شویم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین