کد خبر: ۵۴۴۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد

وجود 16 روز پاک در سال گذشته/لزوم برنامه ریزی برای کاهش آلودگی هوای پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال گذشته تنها 16 روز هوای پاک در تهران داشته‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
در پایان ارائه گزارش معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران هر یک نظرات و سوالات خود را در حوزه حمل و نقل ترافیک شهر تهران از معاون مربوطه مطرح کردند.

در همین راستا زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران از معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران پرسید با توجه به اینکه تعداد روزهای پاک سال گذشته 16 روز بوده است و پدیده وارونگی در اواسط پاییز و اوایل زمستان رخ می‌دهد و همچنین همزمان با این پدیده تردد دانش‌آموزان و دانشجویان افزایش می‌یابد برنامه معاونت حمل و نقل برای کاهش ترددها چیست؟

وی افزود: ضرورت دارد در کارگروه استان تهران درباره تعطیلی مدارس در ایام پیک وارونگی تصمیمات لازم اتخاذ شود و از اقدامات ناگهانی و یک شبه پرهیز شود. طرح ترافیک در حال حاضر در محدوده مرکزی اجرا می‌شود. برای توسعه آن به محدوده زوج و فرد آیا برنامه‌ای در نظر گرفته‌اید؟

به گزارش ایسنا، در ادامه آرش حسینی میلانی، یکی دیگر از اعضای کمیسیون سلامت با تاکید بر اینکه گزارش ارائه شده توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارش خوبی بوده است افزود: در حوزه کاهش آلودگی هوا گزارش خوبی ارائه شد اما باید توجه داشته باشیم که این برنامه درازمدت است و مدیریت شهری در هر دوره در این حوزه اقداماتی انجام می‌دهد و همراه مدیریت شهری بعدی تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: در مورد توسعه مترو جا داشت که گزارشی ارائه شود چراکه با موضوع کاهش آلودگی هوا ارتباط تنگاتنگی دارد. بی تردید برنامه‌های کاهش آلودگی هوا به هیچ عنوان جایگزین طرح جامع کاهش آلودگی هوا نیست چراکه در این طرح همه ذی‌نفعان حوزه آلودگی هوای تهران در نظر گرفته شدند. برای حل معضل آلودگی هوا بی تردید نیازمند همکاری دقیق همه دستگاه‌های ذی‌نفع هستیم.

میلانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع نوسازی خودروهای ون در شهر تهران اشاره کرد و افزود: خودروهای ون در جابه جایی مسافر در شهر تهران نقش بسزائی دارد و در حال حاضر به سن فرسودگی رسیدند؛ اما شرکت‌هایی که نوسازی این خودروها را برعهده داشتند در حال حاضر با توجه به شرایط موجود عقب نشینی کردند که باید در این حوزه گزارشی ارائه شود.

وی افزود: در مورد دوچرخه‌های اشتراکی نیز باید گزارش مبسوطی ارائه شود و میزان سرمایه گذاری و پیشرفته‌ای مطرح شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین