کد خبر: ۵۴۴۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

پیش‌بینی بسیار مهم وکیل پرونده واترگیت/ ترامپ بدون شک استیضاح می‌شود

وکیل پرونده رسوایی واترگیت در دوره ریاست‌جمهوری ریچارد نیکسون با اشاره به اقدامات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا و دولتش گفت ترامپ بدون شک استیضاح خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
پیش‌بینی بسیار مهم وکیل پرونده واترگیت/ ترامپ بدون شک استیضاح می‌شودروزنامه ایندیپندنت در مطلبی تحت عنوان «وکیل متهم واترگیت: ترامپ بدون شک استیضاح می‌شود» نوشت: اندرو هال، وکیل مدافع مشاور ارشد ریچارد نیسکون در رسوایی واترگیت، با اشاره به رسوایی‌های اخیر دولت آمریکا می‌گوید به اعتقاد وی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تاریخ بار دیگر تکرار خواهد شد و رئیس جمهور و معاونانش با مشکلات حقوقی جدی روبرو می‌شوند.

اندرو هال را جان ارلریشمن مشاور ارشد سابق ریچارد نیکسون، رئیس جمهور سابق آمریکا، به عنوان وکیل وی در پرونده رسوایی واترگیت استخدام کرده بود. در آن دادگاه چهار تن از مشاوران ارشد نیکسون به خاطر نقش شان در لاپوشانی رسوایی واترگیت به زندان محکوم شدند.

ارلریشمن یک گروه تحقیقات ویژه محرمانه را در داخل کاخ سفید ایجاد کرده بود که تحت نظارت وی دست به اقدامات غیرقانونی می‌زد و بدین ترتیب بود که یکی از عجیب‌ترین رسوایی‌های سیاسی تاریخ آمریکا رقم خورد.

حال اندرو هال می‌گوید وی هم اکنون شاهد آن است که تاریخ بار دیگر تکرار می‌شود و طی روز‌ها و هفته‌های آینده سرنوشت مشابهی در انتظار دونالد ترامپ و معاونانش خواهد بود. ­

هال در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: لاپوشانی همیشه از ارتکاب خود جرم بدتر است و وقایع اخیر در دولت ترامپ نیز بسیار مشکوک است و ما هم اکنون رئیس جمهوری بر مسند قدرت داریم که بدون تردید استیضاح خواهد شد.

این روز‌ها شاهد گزارش‌های جنجال برانگیزی از داخل کاخ سفید هستیم. از جمله مقاله اخیر با امضای ناشناس در نیویورک‌تایمز که از سوی یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا نوشته شده است و همچنین کتاب ۴۴۸ صفحه‌ای باب وودوارد یکی از روزنامه‌نگارانی که به سبب افشای اطلاعات حساس و حیاتی از رسوایی واترگیت به شهرت رسید.

در هر دوی این گزارشها، بی نظمی و اختلال در دولت و رئیس جمهوری به تصویر کشیده شده که ظاهرا از اداره امور کشور ناتوان است. گفته می‌شود برخی از معاونانش مجبور می‌شوند اسناد را از روی میز کار رئیس جمهور بردارند یا برخی دیگر از تشکیل هسته مقاومت در داخل دولت ترامپ برای خنثی‌سازی بدترین مقاصد و گرایش‌های وی سخن به میان آورده‌اند. همه این‌ها در شرایطی است که تحقیقات در زمینه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و همدستی تیم تبلیغات انتخاباتی ترامپ با مقامات روسی به سرپرستی رابرت مولر بازپرس ویژه همچنان ادامه دارد.

هال افزود برخی از این افشاگری‌ها می‌تواند منجر به استیضاح ترامپ شود؛ رویدادی تاریخی که بدون شک در نخستین دوره ریاست جمهوری وی رقم خواهد خورد. وی افزود: انتخابات ماه نوامبر بر روند آتی تحولات تاثیر زیادی بر جا خواهد گذارد. اگر دموکرات‌ها کنترل سنا را به دست بگیرند یا جمهوریخواهان اکثریت را از دست بدهند، باید گفت: استیضاح موفقیت آمیز خواهد بود.

هال با این همه چشم انداز برکناری ترامپ از طریق استیضاح را رد می‌کند. وی می‌گوید به اعتقاد من ترامپ استعفا خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین