کد خبر: ۵۴۴۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳

دستگیری دو نظامی ترکیه از سوی ارتش یونان

یک مقام نظامی یونانی از دستگیری دو نظامی ترکیه در مرزهای شمال شرقی کشورش با ترکیه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سخنگوی ارتش یونان یکشنبه شب (به وقت تهران) از دستگیری دو نظامی ترکیه که از مرزها عبور کرده و وارد خاک این کشور شده بودند، خبر داد.

به نوشته وبگاه «اکاتیمرینی» سخنگوی ارتش یونان در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت که دستگیری این نظامیان روز یکشنبه در مرزهای شمال شرقی رخ داد.

وی ادعای برخی رسانه‌های یونانی مبنی بر تیراندازی بین طرفین در جریان این حادثه را تکذیب کرد. این مقام نظامی یونان گفت درجه این افراد و این‌که چگونه پرسنل ارتش ترکیه وارد خاک یونان شده‌اند، مشخص نیست.

به نوشته این وبگاه، ارتش یونان در حال تحقیق در این زمینه است. ترکیه نیز در مارس سال جاری (فروردین)  دو نظامی یونان را دستگیر کرد. مقام‌های یونانی در آن زمان و در توجیه این حادثه گفتند که این افراد حین گشت‌زنی مرزی مسیر را گم کردند. این نظامیان یونانی تا ماه گذشته در ترکیه در بازداشت بودند.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ترکیه سه‌شنبه گذشته در سخنانی خواهان حل مسالمت‌آمیز مشکلات پیش آمده با یونان و همکاری با این کشور همسایه شد.

دبه گزارش خبرگزاری فارس،یونان و ترکیه بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر سنگی و فلات قاره بین مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین