کد خبر: ۵۴۴۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
رییس سازمان امور دانشجویان خبر داد:

افزایش اختیارات معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها از ابتدای مهر

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش میزات اختیارات معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و استقلال نسبی آنها از ابتدای مهرماه جاری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مجتبی صدیقی در نشست روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که امروز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، تصریح کرد: با هدف تقویت حوزه رفاهی دانشجویی دانشگاه‌ها از مهرماه سال جاری اختیارات معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد و معاونت‌های دانشجویی از یک استقلال نسبی برخوردار و امور مالی جدا خواهند داشت.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز خدمات دانشجویی در دانشگاه‌ها با استفاده از تجربه تاسیس سازمان امور دانشجویان صورت می‌گیرد و این مراکز با استفاده از ظرفیت هیات‌های امنا دانشگاه خواهند توانست با دست بازتری در حوزه خدمات دانشجویی مانند مسکن و تغذیه عمل کنند.

صدیقی افزایش اختیارات معاونان دانشجویی و ایجاد مرکز خدمات دانشجویی در دانشگاه‌ها را در مسیر تحقق هدفمندی یارانه‌های دانشجویی اعلام کرد و گفت: با اجرایی‌شدن این اهداف مدیریت دانشگاه‌ها فرصت بیشتری برای پرداختن به امور آموزشی و پرورشی خواهند داشت.

رئیس سازمان امور دانشجویان در تشریح برنامه‌های مهم این سازمان در سال اخیر گفت: رتبه‌بندی و ارتقای خوابگاه‌های سطح سه و چهار کشور به سطوح یک و دو، ساخت ۲۴ زمین چمن ورزشی مصنوعی و رتبه‌بندی سالن‌های ورزشی دانشگاه‌های کشور از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به تدارک لازم برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی، اقلام عمده مورد نیاز دانشگاه‌ها در زمینه تغذیه دانشجویان تهیه شده است و در استان‌ها توزیع خواهد شد.

صدیقی در خصوص اختصاص ارز دانشجویی به فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری گفت: تا پایان شهریورماه دانشگاه‌ها می‌توانند لیست دانشجویان اعزامی به فرصت‌های مطالعاتی را به سازمان دانشجویان معرفی کنند و ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت کنند.

به گزارش ایسنا،وی در پایان، با اشاره به اتمام فاز سوم طرح پژوهشی مطالعه سیمای زندگی دانشجویان گفت: نتایج این طرح به معاونان دانشجویی ارسال شده است و از روسای دانشگاه‌ها انتظار می‌رود در شورای دانشگاه نتایج دانشگاه خود و مقایسه آن با سایر دانشگاه‌های کشور را بررسی کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین