کد خبر: ۵۴۴۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

نماینده عضو فراکسیون امید: از روزنامه کیهان شکایت می‌کنیم/ من را نفوذی دستگاه‌های امنیتی خطاب کرد

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: نماینده که نباید همیشه از تریبونش تعریف و تمجید کند. چاپلوسی و تعریف که هنر نمی‌خواهد. یک موقع نماینده‌ای راجع به اداره کشور و یا راجع به هر مرکز قدرتی انتقاد دارد و این اعتقاد دلسوزانه و برای بهبود وضعیت کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  با اشاره به حواشی ایجاد شده بعد از نطق سلحشوری و حیدری، گفت: صحبت‌های خانم سلحشوری و آقای حیدری صحبت‌های مردم است که ما به‌عنوان نماینده در هر جمعی که حضور پیدا می‌کنیم این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند و صحبت جدیدی نیست. البته برای برخی که مخالف هستند، جدید است.

او تاکید کرد: برخوردهایی که با این دو نماینده اصلاح‌طلب در مجلس شده باعث تعجب است؛ چون نماینده طبق قانون اساسی می‌تواند راجع به‌ تمامی مسائل کشور در مجلس اظهارنظر کند. این دو نماینده نظرات خود را گفته‌اند و باعث تعجب است که یکسری از نمایندگان بهانه را به دست افرادی در بیرون از مجلس می‌دهند که روزنامه‌هایی که نمی‌دانم به کجا وابسته هستند اما حاشیه امن بسیار بالایی دارند و سایر مداحان و کسانیکه بلندگو دستشان به این نمایندگان توهین کنند. 

این نماینده مجلس ادامه داد: روزنامه کیهان در این 20 سال اکثر مسئولان کشور را به‌عنوان جاسوس، نفوذی معرفی کرده و الفاظ خوبش غرب‌زده است اما در موضع‌گیری که راجع به خانم سلحشوری و آقای حیدری کرد از عرف خود هم فراتر رفته بود و این‌یک توهین آشکاری بود که اخلاق اسلامی و ایرانی هم نمی‌تواند تحمل کند اما نمی‌دانم چرا مدعی‌العموم برای برخورد با این روزنامه ساکت است.

ما معتقد به آزادی رسانه و آزادی بیان هستیم

هاشم‌زایی با انتقاد از توهین به دو نماینده اصلاح‌طلب، گفت: ما معتقد به آزادی رسانه و آزادی بیان هستیم اما صحبتی که این روزنامه کرده که اگر موشک نبود این خانم و آقا را به‌عنوان برده به شیوه عرب می‌فروختند... از بیان این موضوع آدم شرم دارد. چه کسی با موشک یا صنایع موشکی مخالفت کرده است؟ آقای حیدری گفته بودند موقع که برجام را امضا کردیم اما بعدش موشک هوا کردیم و بر روی آن نوشته بودیم که اسراییل باید نابود شود. موقعیت را گفتند اما کسی با موشک و صنایع دفاعی کشور مخالف نیست. بنابراین باز گله‌ای بیشتر از دوستان و همکارانی هست که در مجلس در نطق، تذکر و یا مصاحبه‌هایشان با همکاران خودشان که طبق قانون اساسی صحبت کردند، مخالفت می‌کنند.

او با اشاره به خبرهایی مبنی بر شکایت 20 نفر از سلحشوری و حیدری به دلیل نطقی که داشتند، ادامه داد: من از شکایت تعدادی نمایندگان از دو نماینده اصلاح‌طلب تعجب کردم اما توهین یک مداح و روزنامه کیهان که سابقه آن را همه مردم می‌دانند باعث تعجب نیست. البته این روزنامه دو هفته قبل در رابطه با مصاحبه‌ای که من کرده بودم با تیتر‌«از رفراندوم نترسیم» در قبال من از الفاظ نفوذی  سرویس‌های امنیتی استفاده کرده بود که من می‌خواستم شکایت کنم اما فعلاً مسکوت ماند.

کیهان مجلس را زیر سوال می‌برد

این عضو فراکسیون امید از دادستان تهران خواست تا با روزنامه کیهان برخورد کند و ادامه داد: این روزنامه هم مجلس را زیر سؤال می‌برد و هم به نمایندگان توهین می‌کند. یک روزنامه نباید به خود اجازه دهد که به یک نماینده که طبق قانون اساسی در مورد یک موضوعی اظهارنظر کرده توهین کند و این توهین از چشم مدعی‌العموم مخفی باشد. من معتقدم باید روزنامه کیهان محاکمه شود. ما که قطعاً از روزنامه کیهان شکایت می‌کنیم اما به نظرم این جرم مشهود است که نیاز به شکایت هم ندارد. منتها همه حاشیه امن این روزنامه را می‌دانند که به کجا و چه قدرتی وصل است اما این انتظار از مدعی‌العموم وجود دارد.

هاشم‌زایی گفت: نماینده که نباید همیشه از تریبونش تعریف و تمجید کند. چاپلوسی و تعریف که هنر نمی‌خواهد. یک موقع نماینده‌ای راجع به اداره کشور و یا راجع به هر مرکز قدرتی انتقاد دارد و این اعتقاد دلسوزانه و برای بهبود وضعیت کشور است. نمایندگان نباید علیه نمایندگانی که طبق قانون اساسی حرکت کردند، برخورد کنند و این مایه تأسف است.

هاشم‌زایی تاکید کرد: دو نماینده که با هم صحبت می‌کنند و یا حتی برخورد می‌کنند بسیار متفاوت است با تذکر یا نطقی که از بلندگوی رسمی مجلس پخش می‌شود. در مجلس دوستانی هستند که حتی وقتی آقای مطهری نایب‌رئیس مجلس و پسر شهید مطهری هم راجع به موضوعاتی صحبت می‌کند این آقایان برخورد می‌کنند و تذکر می‌دهند. بنابراین نمونه‌های برخورد با نمایندگان از سوی همکاران وجود داشت اما به شکلی که بعد از نطق آقای حیدری و خانم سلحشوری شاهد برخورد چه از درون و چه از بیرون بودیم کم‌نظیر است.

منبع: اعتمادآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین