کد خبر: ۵۴۵۰۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
روحانی:

با تمام توان به دنبال حل مشکلات مردم خواهیم بود/بخش‌ قابل ملاحظه‌ای از نقدینگی مربوط به فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بود

با وجود رهبری شجاع و مدبر و مردم فداکار و مصمم از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهور ماه محرم را پیام‌آور ایثار، آرمانخواهی و ایستادگی در مسیر حق دانست و تأکید کرد: پیام قیام ابا عبدالله الحسین(ع) باید متناسب با هر مقطع تاریخی برای مردم تبیین و تفسیر و از این منبع بزرگ الهام‌بخش در چارچوب نیازهای فرهنگی جامعه و عبور از سختی‌ها بهره برد.

به گزارش آفتاب نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به پیام حضرت امام خمینی در محرم ۱۳۴۲ و فراخوان ایشان به وعاظ و هیأت‌های مذهبی برای بیان حقایق، افزود: پیام امام راحل روح تازه‌ای به سخنرانان و مجالس عزاداری سالار شهیدان بخشید که تا محرم ۱۳۵۷ ادامه یافت و به پیروزی نهضت اسلامی منجر شد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همه آزدیخواهان و مسلمانان تحت تأثیر حادثه کم‌نظیر کربلا هستند و جهانیان در برابر عظمت و آرمان شهدای کربلا سر تعظیم فرود می‌آورند.

دکتر روحانی تأکید کرد: حادثه عاشورا نشان داد که جوهر دین‌دارانِ اقعی هنگام آزمایش‌های سخت و تاریخی عیان می‌شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی سپس به تحلیل شرایط موجود و توطئه دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و ایجاد مشکل در زندگی مردم پرداخت و افزود: با وجود رهبری شجاع و مدبر و مردم فداکار و مصمم از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد؛ اما همه مسئولان، تریبون داران، احزاب و رسانه‌ها در معرض امتحان قرار دارند.

دکتر روحانی به برخی از واقعیت‌های اقتصادی کشور، از جمله افزایش صادرات و کاهش واردات کشور در ۶ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و گفت: ملت و دولت کنار یکدیگرند و دستگاه اجرایی با تمام توان به دنبال حل مشکلات مردم خواهد بود.

رئیس جمهور ضمن اشاره به آمار رشد ۲۰ درصدی نقدینگی کشور در یکسال گذشته، نقدینگی را بویژه وقتی با منشأ پایه‌پولی باشد، مشکل‌آفرین برای اقتصاد کشور دانست و با تأکید بر برنامه‌های دولت برای مدیریت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال، افزود: بخش‌ قابل ملاحظه‌ای از افزایش نقدینگی در سال‌های اخیر مربوط به فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بود، در حالی که علیرغم روال گذشته، این دولت هرگز برای اداره کشور در پی استقراض از بانک مرکزی نشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقش مهم دانشگاهیان در روحیه‌آفرینی، امید و آگاهی بخشی به جامعه نیز تأکید کرد.

دکتر روحانی همچنین به حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس جدید نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها خیرمقدم و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در سال‌های تصدی مسئولیت این نهاد قدردانی کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
اخه چقدر ........................... هر کی مشکلاتو گردن یکی دیگه می اندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
اگر می توانی نرخ ارز را 40 درصد کاهش بده مشکلات خود بخود حل می شود .......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین