کد خبر: ۵۴۵۱۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
چه کسانی از ارز دولتی استفاده کرده‌اند؟ چه کسانی ۱۰ الی ۲۰ هزار سکه خریده‌اند؟

مشخص نیست افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت دریافت کرده‌اند یا سکه خریده‌اند کجا رفتند؟!

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک نماینده باید آزادانه عمل کند و به وظایف خود بپردازد اما این طور نباشد که بعد از رأی دادن به موضوعی برایش دردسر ایجاد شود و اسرارش فاش شود.
آفتاب‌‌نیوز :
فاطمه ذوالقدر،‌ درباره برخورد با مفاسد اقتصادی و تاثیر آن روی جامعه گفت: فرآیند پیش فروش سکه و همین طور ارز در خلاء وجود مدیریت نماینده مجلس: مشخص نیست افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند یا سکه خریده‌اند کجا رفتند؟!درست زمینه را برای سوءاستفاده و همچنین فساد اقتصادی به وجود آورد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی تاکید کرد: فساد اقتصادی می‌تواند روی قیمت‌ها و بازار تاثیر بگذارد و باعث شود که به مردم فشارهای بسیار بیاید،‌ باید روش‌هایی اتخاذ شود تا جلوی این فسادها گرفته شود.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این فسادها به موقع شناخته می‌شد قطعا ما شاهد این روزها نبودیم و گسترده هم نمی‌شد؛ چرا باید زمانی بگذرد و بعد کاری صورت بگیرد؟

وی ادامه داد: قیمت سکه و ارز واقعی نیست. سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته است که متاسفانه اینگونه رفتارها از سوی برخی جاها هم حمایت می‌شوند.

ذوالقدر با بیان این‌که دیوان عدالت اداری،‌ دادستانی، قوه قضائیه باید هر چه زودتر دست به کار شوند تا فشار کمتری به مردم بیاید،‌ عنوان کرد: در حال حاضر شرایط از لحاظ روانی روی مردم فشار آورده است باید هرچه زودتر با این موارد هرچه سریع‌تر برخورد شود و با عاملان باید برخورد شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا علیرغم دستور رئیس‌جمهور درخصوص انتشار لیست، کسانی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند این کار را انجام نمی‌دهند، گفت: بارها در مجلس ما در نطق‌ها و تذکرات‌مان گفتیم که اعلام کنند چه کسانی از ارز دولتی استفاده کرده‌اند؟ چه کسانی ۱۰ الی ۲۰ هزار سکه خریده‌اند؟ چه کسانی مسئول این نابسامانی هستند؟ اما متاسفانه اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: درست است که افراد در چارچوب آن‌چه که اعلام شده است عمل کرده‌اند و ارز و سکه  خریده‌اند؛ اما مشخص نیست افرادی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند و یا سکه خریده‌اند کجا رفته و چه کردند؟ باید مشخص شود آیا این افراد و شرکت‌ها که ارز به آن‌ها تعلق گرفته است مایحتاج مردم را وارد کرده‌اند یا خیر؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث ما این است که باید همه چیز به صورت شفاف و روشن مشخص شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان هم بیان کرد: جزو موافقان این طرح بودم و امضا هم کردم اما مخالف افشای اسرار نمایندگان هستم؛ نباید این‌طور باشد که رأی دادن درباره مطلبی بعدها به اهرم فشاری تبدیل شود.

ذوالقدر تاکید کرد: یک نماینده باید آزادانه عمل کند و به وظایف خود بپردازد اما این طور نباشد که بعد از رأی دادن به موضوعی برایش دردسر ایجاد شود و اسرارش فاش شود.

منبع:‌ ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
قدیم می گفتند گوسفند دادی دست گرگ بعد بهش میگی ببر صحرا برای چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
روش صحیح آن بود که دولت برای خرید تعداد سکه در زمان خود محدودیت می گذاشت اما اینکه پول مملکتی چند گونه ارزش گذاری می شو دبا کدام قانون همخوانی دارد اگر ارزش پول مملکت ما دلاری ۴۲۰۰ نیست پس آیا صحیح است که با قیمت پایین که منجر به فسادهای مختلف می گردد در اختیار شرکتها ونهادها قرار گیرد؟ دولت قانونا میتواند حقوق کارکنان را افزایش دهد  به مردم کارت اعتباری برای خرید کالا یا مسافرت  یا یارانه برای تولید و کاهش قیمت  مسکن یا اجاره خانه دهد  تا مردم داخل ایران  از ان بهره ببرنداما قیمت ارز باید برای همه سازمانها وهمه مردم یکسان باشد   مردم از کجا بدانند که دلار ۴۲۰۰ تومان صرف پایین نگهداشتن  قیمت کالاها  میشود وحق دارند که ان را مورد سوال قرار دهند در حالی که مرتب میشنوند که ارز دولتی را به نام شرکتها می گیرند واجناس را با ارز ازاد وارد بازار وحتی پتروشیمی که زمانی  جزیی از دولت بود ارز رااحتکار کرده است که بدلیل همین اختلاف ۴۲۰۰ و۱۳ هزار تومان است که این اختلاف حقیقتا فساد اور است  دولت باید ارز را برای همه ملت ایران یکسان ، اما با روشهای مختلف قدرت خرید مردم را افزایش دهد  همین تفاوت قیمت عدم اعتمادی را دامن می زند که بسیاری با وجود آنکه پول ریالی را در بانکها با توجه به سود می گذارند اما حاضر نیستند یک دلارشان را در قسمت ارزی بانک با وجود سود وامنیت قرار دهند! همین صحبت بارها از سایتها در مورد قیمت بنزین و... صورت گرفت که باعث قاچاق ان به کشورهای همجوار با سود کلان ان هم از جیب ملت شده است در حالی که قشر فقیر ومتوسط پیاده یا بامترو یی که از شلوغی نفس را میبرد اما دولت به قشر ثروتمند یارانه بنزین میدهد که قشر فقیر ومتوسط هیچ بهره ای نمیبرد ودولت حقیقی نکردن قیمت بنزین را اثرآن بر افزایش قیمت  همه کالاها میداند اما دولت میتواند با دادن یارانه برای تولید مسکن ، اجاره ،  یا دادن خانه های سازمانی  با توجه به خانه های خالی که بسیاری متعلق به بانکهاست این گرانی را برای مردم کاهش دهد
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
دمشون گرم یعنی از دست ......................فرار کردن.. عجباااا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین