کد خبر: ۵۴۵۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

6 افشاگری بزرگ علیه دونالد ترامپ

در طول 20 ماه گذشته از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا، رسانه‌ها افشاگری‌های متعددی را درباره او انجام داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- شبکه خبری "الجزیره" با اشاره به انتشار یادداشتی که اخیرا توسط روزنامه "نیویورک تایمز" منتشر شد که در آن یکی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ که خواسته ناشناس بماند به شدت از شخص رییس جمهوری انتقاد کرده و اشاره داشته که در کاخ سفید مقاومت‌هایی علیه او وجود دارد، می‌نویسد این تنها افشاگری علیه ترامپ نبوده است بلکه در طول 20 ماه گذشته از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، رسانه‌ها افشاگری‌های متعددی را انجام داده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ الجزبره به شش مورد از این افشاگری‌ها پرداخته است:

6 افشاگری بزرگ علیه ترامپ

1-مایکل فلین با روس‌ها ملاقات کرده است

کم‌تر از یک ماه از ریاست جمهوری ترامپ او مجبور شد مایکل فلین مشاور امنیت ملی خود را برکنار کند. تمام جنجال‌ها پس از آن آغاز شد که رسانه‌های امریکایی این موضوع را مطرح کردند؛ فلین در طول کارزار انتخاباتی ترامپ و در فاصله پیروزی او در انتخابات تا مراسم تحلیف با روس‌ها مذاکره داشته است. در این اسناد مشخص شد که او با سفیر روسیه مذاکره داشته است. کاخ سفید در ابتدا این موضوع را انکار کرد اما در پایان مجبور شد مسئله را بپذیرد و فلین از مقام خود برکنار شد.

2-ترامپ به آفریقا توهین کرد

پیشتر فاش شد که ترامپ ‌در جلسه‌ای با حضور نمایندگان ‌خواه و دموکرات کنگره در اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفته بود: "چرا این مردم از کشورهایی که چاه توالت هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟" روزنامه "واشنگتن پست" این موضوع را فاش کرد.

3- کتاب آتش و خشم

چندین کتاب علیه ترامپ از زمان به قدرت رسیدن او منتشر شده است و این روند ادامه خواهد یافت. با این حال، آن چه در کتاب "آتش و خشم" نوشته "مایکل وولف" فاش شده بود مانند انفجار یک بمب بود. این کتاب در ماه ژانویه منتشر شد و حاوی مکالمات تلفنی و نکات مهمی بود که در اطراف ترامپ در جریان بود. ترامپ اما این کتاب را جعلی و حاوی دروغ خوانده است. در بخشی از این کتاب به گفت‌و‌گوهای "استیو بنن" مشاور ارشد سابق ترامپ در ژوئن 2016 میلادی با پسر ترامپ و روس‌ها اشاره شده است. در این کتاب مشخص می‌شود که ترامپ و اطرافیان او روابط نزدیکی با مسکو داشته‌اند.

4- گفت‌وگوهای ترامپ با مکزیک و استرالیا

در آگوست 2017، روزنامه "واشنگتن پست" فاش ساخت که دو گفت‌و‌گوی جداگانه میان رهبران مکزیک و استرالیا با ترامپ انجام شده است. در این گفت‌و‌گو ترامپ درصدد تغییر روابط تجاری امریکا و با مکزیک بوده است. ترامپ در جریان گفت‌و‌گو با رییس جمهوری سابق مکزیک از وعده بزرگ خود برای ساخت دیوار در امتداد مرز امریکا با مکزیک گفته بود. رییس‌جمهوری سابق مکزیک گفته بود که هرگز هزینه این طرح را پرداخت نخواهد کرد و ترامپ گفته بود که مکزیک نمی‌تواند این موضوع را به مطبوعات بگوید چرا که در آن صورت او دیگر نمی‌تواند زندگی کند. همچنین فاش شده بود که او در گفت‌و‌گو با "مالکوم ترنبول" نخست‌وزیر سابق استرالیا علیه توافق امریکا با استرالیا در این باره که برخی از پناهجویان می‌توانند از استرالیا به امریکا سفر کنند صحبت کرده بود. او بعدا به نخست‌وزیر سابق استرالیا گفته بود که این ناخوشایندترین تماس و گفت‌و‌گوی تلفنی او بوده است.

5-کامی و ترامپ افشاگری درباره دوئل آنان با یکدیگر

در ماه مه 2017 ترامپ به "جیمز کامی" رییس سابق اف بی ای یا پلیس فدرال امریکا تاخت که چرا که او در حال تحقیق در مورد انتخابات ریاست جمهوری امریکا و احتمال مداخله دولت روسیه در آن بوده است. ترامپ تهدید کرد که نوار مکالمات‌اش با کامی را منتشر می‌کند. چند روز پس از آن داستانی فاش شد که نشان می‌دهد زمانی که کامی رییس سابق اف بی ای بود ترامپ از او خواسته بود تا اجازه دهد که شخصا در جریان روند بررسی پرونده مایکل فلین و ارتباط‌اش با روس‌ها قرار گیرد. یک ماه پس از آن در یکی از جلسات کمیته اطلاعاتی سنا کامی این موضوع را فاش ساخت. او گفت که ترامپ او را تهدید به افشای نوار صوتی کرده بود. کم‌تر از یک هفته بعد "رابرت مولر" مدیر سابق اف بی ای برای رسیدگی به پرونده احتمال مداخله روسیه در انتخابات امریکا و ارتباط کارزار انتخاباتی ترامپ با آن کشور منصوب شد.

6- ترامپ پشت درهای بسته با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مذاکره کرد

یکی از موارد خاص در مورد دولت ترامپ آن است که کسی از محتوای مذاکرات او با رهبران جهان مطلع نیست. به نظر می‌رسد برخلاف روسای جمهوری سابق امریکا، ترامپ علاقمند است خود نخستین فردی باشد که خبر بزرگ را منتشر می‌کند؛ آن هم از طریق حساب کاربری شخصی‌اش در توئیتر. در مورد دیدار ترامپ با کیم جونگ اون نیز این موضوع صدق می‌کند. در ماه مارس هیئتی از کره به کاخ سفید رفتند و مذاکراتی صورت گرفت در حالی که امریکا روابط دیپلماتیک با کره شمالی ندارد. بسیاری از خبرنگاران در مورد محتویات مذاکرات بی‌اطلاع بودند. تنها گفته شد که پیامی از کیم به ترامپ از طریق آن هیئت انتقال داده شده است. پس از آن بود که ترامپ شخصا اعلام کرد که جلسه دیدار میان او و رهبر کره شمالی در 12 ژوئن در سنگاپور برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین