کد خبر: ۵۴۵۱۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
نایب قهرمان دنیا فاصله فوتبالش با اسپانیا 6 گل است؟

منتقدان محترم کی‌روش! دالیچ شجاع‌دل جلوی اسپانیا له شد

خوردن شش گل از اسپانیا، سیاه ترین شب فوتبال ملی کرواسی را کمتر از دو ماه از بزرگترین موفقیت فوتبالی تاریخ شان رقم زد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بازی دیشب اسپانیا و کرواسی را در لیگ ملتهای اروپا دیدید؟ این یک نمونه کامل است از فوتبال. مسابقه ای که در آن نایب قهرمان دنیا در کمتر از دو ماه تبدیل به تیمی ذلیل برابر بازنده بزرگ جام جهانی شد.

بدون شک اسپانیایی که در جام جهانی برابر ایران ، مراکش ، روسیه و پرتغال تیمی دست و پا بسته بود و زود به خانه برگشت ، تقریبا همین تیمی است که در لیگ ملتهای اروپا انگلیس تیم سوم دنیا و کرواسی تیم دوم دنیا را در آستانه حذف قرار داده است. فرق این تیم با تیم جام جهانی داشتن لوییس انریکه است روی نیمکت ، به جای فرناندو هیه رو. تقریبا باقی تیم همه چیزش همان است. 

آنها دوباره شده اند همان تیم هراس انگیزی که در 15 ماه قبل از جام جهانی همه بازی های شان را با لوپتگی خوب برده بودند. فدراسیون اسپانیا و لوپتگی اگر در بازی های جام جهانی سر ماجرای رئال به تیپ هم نمی زدند ، بی تردید شاید این تیم سرسخت که حالا باز با همان تیکی تاکای معروفش تیم ها را از پیش رو بر می دارد ، در جام جهانی هم همان مسیر را ادامه می داد و وقفه ای حدودا یک ماهه در روند شان آن بازی های تحقیر آمیز را برای شان رقم نمی زد.

اسپانیا که همه بعد از جام جهانی به عنوان یک تیم ضعیف از آن نام می بردند و می گفتند تیم ملی ایران چرا برابرش دفاعی بازی کرده است، حالا نشان داد چرا باید برابرش محتاط بود. این همان تیم است. کرواسی هم دقیقا همان تیم جام جهانی. 

ما به گفته آقای برانکو ، برابر اسپانیا یک مربی شجاع مثل زلاتکو دالیچ نداشتیم. اگرچه که البته مودریچ ، راکیتیچ ، مانژوکیچ ، کواچیچ، ویدا ، پرشیچ و دیگر ستاره های اسمی تیم کرواسی را هم نداشتیم که هر یک در بالاترین سطح باشگاهی دنیا بازی می کنند. 

ما تیمی بودیم با ستاره های در سطح آسیا ولی سعی کردیم به حریف فضا ندهیم و خب در تاکتیک در نظر گرفته شده مان ، فقط یک اشتباه داشتیم و انها گل زدند . آن هم با توپی که اتفاقی به پای یار خودمان خورد. توپی که رضاییان وارد دروازه مان کرد وگرنه شاید مساوی می گرفتیم. البته که در بازی اول هم ما با چنین حالتی گل زدیم و این ها همه فوتبال است. 

مهم تاکتیکی است که در نظر گرفته بودیم. بعد از بازی ها تقریبا بیشتر منتقدان فوتبال کی روش می گفتند ترس او باعث لطمه دیدن تیم ملی شده و ما می توانستیم از این اسپانیا امتیاز بگیریم. مثال شان هم تفاوت بازی هجومی و شجاعانه کرواسی در جام جهانی بود با ترس سرمربی ما. 
حالا این بار مربی شجاع دل یعنی دالیچ که بدون تردید مربی بزرگی است و سازنده یک تیم قابل ستایش ، با همان فلسفه بازی باز به مصاف اسپانیا رفت. آنها باز بازی کردند و 6 گل خوردند. درست به عکس تیم هایی مثل ایران و روسیه که جلوی اسپانیا بسته بازی کردند و در زمین خودشان نشستند .

این یک واقعیت است ، برای تیمی مثل ایران بهترین راهکار برای بازی با اسپانیا ، بسته بازی کردن است. فراموش نکنیم اگر ما 6 گل در برابر این اسپانیا می خوردیم ، غرور ملی مان بود که لطمه می دید.

شاید حالا این بازی اسپانیا و کرواسی درسی باشد برای قضاوت عادلانه تر درباره تصمیم کی روش برای بازی در جام جهانی . حالا که او خودش هم پذیرفته در جام ملتهای آسیا دیگر کسی از او چیزی غیر از قهرمانی و بازی رو به جلو نمی خواهد ، شاید باید بپذیریم در بخشی از نقدها درباره سبک بازی هایش در جام جهانی هم عادلانه با او برخورد نکرده اند.

قطعا این کرواسی که 6 گل از اسپانیا خورده اگر این بازی ده بار دیگر تکرار شود ، این تعداد گل نمی خورد اما کی روش ادعا دارد در تمام بازی های بزرگ ، نمی گذارد آبروی تیم ایران با شکست های سنگین برود و اقلا در بزنگاه های تاریخی با تاکتیک هایش این را نشان داده است!

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
فوتبال زیبا همینه نود دقیقه توی 18 دفاع کردن فوتبال نیست باید طوری بازی کرد که دیگر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین