کد خبر: ۵۴۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
وزیر دادگستری:

نگرانم در تعزیرات یا قوه قضاییه به خاطر فشار و جو مطالبات مردم فضا هیجانی و از تعادل خارج شود

وزیر دادگستری تاکید کرد: همیشه یک نگرانی درباره تعزیرات داشتم که این نگرانی خیلی هم بی‌ربط نیست من نگرانم که یکبار خدایی نکرده در تعزیرات یا در مجموعه قوه قضاییه به خاطر فشار و جو مطالبات مردم و فضای هیجانی، از مسیر تعادل و قانون خارج شویم.
آفتاب‌‌نیوز :
سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره عملکرد وزارتخانه متبوع خود گفت: پیش از این شعب تجدیدنظر قاچاق در خیلی از استان‌ها نداشتیم الان تقریبا در تمام یا اکثریت قریب به اتفاق استان‌ها افراد واجد شرایطی را پیشنهاد دادیم و ابلاغیه آن زده شده است و این شعب را فعال کردیم.

وی با بیان اینکه شعب تعزیرات توسعه خوبی داشته است، گفت: در مورد تعزیرات فکر می‌کنم با قضاوت دولت و رسانه‌ها در این دوره فعال وارد صحنه شده است. به نظر من کارشان از جهتی مهم و مفید می‌تواند باشد چراکه به سرعت به پرونده‌ها رسیدگی می‌کندو جایی که لازم است از ظرفیت قوه قضاییه استفاده می‌کند.

وزیر دادگستری تاکید کرد: همیشه یک نگرانی درباره تعزیرات داشتم که این نگرانی خیلی هم بی‌ربط نیست من نگرانم که یکبار خدایی نکرده در تعزیرات یا در مجموعه قوه قضاییه به خاطر فشار و جو  مطالبات مردم و فضای هیجانی، از مسیر تعادل و قانون خارج شویم.

وی ادامه داد: همین مقدار کشف اجناس احتکاری از طرفی می‌تواند مفید و موثر باشد اما اگر بی‌احتیاطی شود، مضر خواهد بود. قطعا همه انبارها احتکاری نیست. اگر دقت نکنیم کارهای درستمان هم زیر سوال می‌رود.

آوایی خاطرنشان کرد: در بازار اعتبار اکثر بازاریان به پولشان نیست بلکه به اعتماد مردم است، اگر در مورد کسی که خلافی مرتکب نشده و انبار دارد، بریزیم در انبارش و او را بی‌آبرو کنیم دیگر نمی‌تواند در بازار سر بلند کند و کار ما هر دو طرفش سخت است.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین