کد خبر: ۵۴۵۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵

وبا جان بیش از 55 نفر را در نیجر گرفت

سازمان ملل اعلام کرد شیوع وبا در کشور نیجر به مرگ بیش از 55 نفر و بیمار شدن هزاران نفر منجر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بنا به اعلام این سازمان، کانون شیوع این بیماری در منطقه مارادی نیجر است که 98 درصد موارد در آنجا ثبت شده است.

بر اساس این گزارش از دهم سپتامبر تاکنون در مجموع 55 نفر بر اثر ابتلا به وبا جان باخته اند و 2752 نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ این سازمان هشدار داد بیماری وبا در حال گسترش به مناطق جدیدتر است.

بیماری وبا یک بیماری عفونیست که باعث اسهال شدید و آبکی شده و در صورتی که درمان نشود می تواند منجر به کم آبی بدن و در نهایت مرگ بیمار شود. این بیماری به علت مصرف مواد خوراکی و یا آبِ آلوده به یک باکتری به نام ویبریو کلرا (Vibrio cholera) به وجود می آید.

بیماری وبا تا قبل از سال ۱۸۰۰ و زمانی که هنوز آب لوله کشی و سیستم فاضلاب کشیِ مدرن وجود نداشت، در آمریکا یک بیماری شایع محسوب می شد اما امروزه در ایالات متحده آمریکا تنها ۱۰ مورد ابتلا به وبا در سال گزارش می شود که نیمی از آنها در خارج از آمریکا به این ویروس آلوده شده اند. به ندرت، غذاهای دریایی آلوده منجر به شیوع این بیماری می شوند با این حال شیوع وبا در سایر نقاط جهان یک قضیه جدی است که حدودا سالانه ۳ تا ۵ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و هر ساله منجر به مرگ بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر می شود.

این بیماری در مکان هایی با سیستم بهداشت ضعیف، پر جمعیت، جنگ زده و یا قحطی زده مانند بخش هایی از جنوب آسیا، آفریقا، و آمریکای لاتین بیشتر رایج است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین