کد خبر: ۵۴۵۴۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
زیباکلام:

استیضاح وزرا حرکتی پوپولیستی و عوام‌فریبانه از سوی مجلس است/ اصلاح‌طلبان از نقد دولت به سادگی نگذرند

استاد دانشگاه تهران مطرح کرد: استیضاح ربیعی و کرباسیان عوامفریبی و سوار شدن بر امواج پوپولیستی بود و انحراف افکار عمومی از مسائل و مشکلات واقعی کشور را به دنبال دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق زیباکلام، در خصوص استیضاح‌های زنجیروار اخیر مجلس اظهار داشت: به نظر من استیضاح‌‌های مجلس یک حرکت عوام‌فریبانه و پوپولیستی است؛ چرا که اوضاع اقتصادی کشور خراب است و دولت هم در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی نتوانسته موفق عمل کند، در همین راستا نمایندگان مجلس اصرار بر استیضاح دارند.

به گزارش آفتاب نیوز، وی افزود: نمایندگان با استیضاح‌هایی که انجام می‌دهند می‌‌خواهند بر موج پوپولیستی حمله به دولت برای خوشایند مردم سوار شوند و به مردم القا کنند که دولت را به صلابه می‌کشیم و دولت را به مسئولیت‌های قانونی خود فرا می‌خوانیم، در حالیکه اگر نمایندگان واقعا نمی‌دانند ریشه اصلی مشکلات و نوسان ارز در کجاست وای بر ما و وامصیبتا.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: اگر نمایندگان مشکلات را می‌دانند اما به واسطه سیاست‌های عوام‌فریبانه دوست دارند انگشت اتهام را به سمت دولت بگیرند، باز هم وای بر ما چراکه رسما با این روش به ما دروغ می‌گویند.

زیباکلام تاکید کرد: در هر دو صورت اما و اگرهای بسیار زیادی وجود دارد. بیش از یک ماه است سیف تغییر کرده است و به جای او عبدالناصر همتی آمده است من از شما می‌پرسم زمانی که آقای سیف رئیس بانک مرکزی بود، دلار ۱۱ ، ۱۲ هزار تومان بود اما در حال حاضر ۱۳ الی ۱۴ هزار تومان است، وضعیت چه فرقی کرده است؟

وی خاطرنشان کرد: استیضاح ربیعی و کرباسیان برای عوام‌فریبی و سوار شدن بر امواج پوپولیستی بود و انحراف افکار عمومی از مسائل و مشکلات واقعی کشور را به دنبال دارد. بخشی دیگر از استیضاح‌ها تسویه‌حساب‌هایی است که به واسطه انتظارات برخی نمایندگان صورت گرفته است در واقع برخی نمایندگان می‌خواستند قوم و خویش خود را به قدرت بیاورند و موفق نشدند و به همین دلیل برخی استیضاح‌ها مطرح شد و شکل گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: آخرین موردی که در مجلس مطرح بود مربوط به وزیر امور خارجه بود. در این میان طرفداران احمدی‌نژاد مساله جاسوسی را مطرح کردند و با طرح این مساله و ارتباط با بیگانگان و عوام‌فریبی‌ها بدین شکل قصد داشتند به اعتبار وزیر امور خارجه در کشور لطمه وارد کنند.

وی ادامه داد: مشخصا موضع‌گیری‌ها در این خصوص کاملا سیاسی بود. در مجموع من در استیضاح‌ها را نکات مثبت و وطن‌پرستانه‌ای نمی‌بینم.

زیباکلام در خصوص مطالبات اصلاح‌طلبان از دولت و نقدهایی که اخیرا به کرات مطرح می‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان چه درون مجلس و چه در بیرون جای گله‌مندی بسیاری از دولت دارند. این گله‌مندی‌ها به علت عدم استفاده روحانی از اصلاح‌طلبان نبوده و نیست و هدف سهم‌خواهی پشت این نقدها وجود ندارد و در همکاری با روحانی هم این اهداف نیست.

وی افزود: دلخوری اصلاح‌طلبان به واسطه موج گسترده ناامیدی در جامعه است که روحانی با عملکرد خود ظرف چندین ماه گذشته ایجاد کرده است، بنابراین قابل فهم است چه فراکسیون امید و چه اصلاح‌طلبان در بیرون از مجلس به حق می‌توانند از عملکرد روحانی گله‌مند باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: من معتقدم هیچ چاره‌ای نداریم به جز حمایت و پشتیبانی دولت به رغم وضع فعلی چرا که ما در رای مردم و پای صندوق آمدن آنها برای انتخاب روحانی شریک و دخیل هستیم.

وی ادامه داد: کار صحیح این نیست که بگوییم دیگر با روحانی کاری نداریم مردم بازیچه ما نیستند که بگوییم به فردی رای بدهید و بعد بگوییم دیگر با آن فرد کاری نداریم. اصلاح‌طلبان ضمن حمایت از روحانی و دولت او باید انتقادات شدید و اساسی نسبت به عملکرد روحانی داشته باشند. اصلاح‌طلبان نباید از انتقادات خود به سادگی بگذرند اما در عین حال گزینه صحیح رفتار نسبت به روحانی این است که ضمن حمایت از او مطالبات خود را از او طلب کنیم و وی را رها نکنیم؛ چراکه ما شریک او در به قدرت رسیدن هستیم.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Bulgaria
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
1
0
چطور زمان احمدی نژاد استیضاح گروهی وزرا کار خوبی بود؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
1
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
1
زیبا کلام:استیضاح وزرا حرکتی پوپولیستی و عوام‌فریبانه از سوی مجلس است.
مردم خودشون میدونند . ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
1
0
پوله کرمانشاهی ها دستته؟اگه دستته ببر بده....زشته زیبا
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
1
1
اقای زیبا کلام بگذار این وزیر صنعت و معدن و تجارت استیضاح شود که هر چه مشکلات است از این وزارت خانه شروع شد با بستن سامانه ثبت سفارش تا ممنوع کردن واردات خودرو و تخصیص ارز بدون ضابطه و هزار مشکل در تولید از این وزارت خانه سرچشمه میگیرد بعد شما بگو کار مجلس پوپولیستی است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین