کد خبر: ۵۴۵۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶
والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸

نخستین پیروزی شاگردان ولاسکو و کواچ/ ادامه صدرنشینی روس ها در گروه مرگ

در ادامه دور گروهی والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ تیم‌ملی فرانسه قاطعانه از سد مصر گذشت و کوبا مغلوب فنلاند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در ادامه دور گروهی رقابت های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ امروز(جمعه) هشت دیدار برگزار شد که تمامی مدعیان موفق به شکست رقبا شدند.

از ساعت ۱۸:۳۰ دو دیدار به صورت همزمان آغاز شد که در مهمترین بازی تیم ملی فنلاند که در دیدار افتتاحیه مغلوب بلغارستان شده بودند موفق شدند برابر کوبای بحران زده دست به کار بزرگی بزنند و با نتیجه سه بر یک و با امتیاز های ۲۵-۱۹، ۲۵-۱۹، ۲۰-۲۵ و ۲۵-۱۶ به پیروزی برسند و با سه امتیاز در رده چهارم گروه D بایستند. کوبا هم با دو باخت و بدون امتیاز از رده پنجم تکان نخورد.
در دیگر بازی هلند موفق شد برابر شاگردان رائول لوزانو در تیم ملی چین با نتیجه سه بر یک و با امتیاز های ۲۵-۲۱، ۲۵-۱۳، ۲۳-۲۵ و ۲۵-۱۳ به برتری دست یابد و ضمن جبران شکست در اولین دیدار با کسب نخستین بردش با سه امتیاز در رده چهارم گروه B بایستد. چین هم بدون‌امتیاز در رده پنجم قرار گفت.

در یکی از بازی ها که از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شد تیم‌ملی اسلوونی که نخستین حضورش در قهرمانی جهان را تجربه می کند و هدایتش بر عهده اسلوبودان‌کواچ سرمربی پیشین ایران است توانست برابر ژاپنی های سخت کوش با حساب سه بر یک‌ و بو امتیاز های ۲۵-۲۰، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۳ به پیروزی برسد و با کسب سه امتیاز شیرین و صعود به رده ددم جدول گروه A،  باخت در دیدار افتتاحیه برابر ایتالیا را به فراموشی بسپارد. ژاپن هم با یک‌برد در رده سوم قرار دارد.

در دیگر دیدار همزمان و از گروه C دو تیم استرالیا و کامرون به مصاف هم رفتند که در پایان کانگورو ها موفق شدند با نتیجه سه بر یک و با امتیاز های ۲۱-۲۵، ۲۵-۱۷، ۲۵-۲۲ و۲۵-۲۰ به برتری برسند تا با رساندن مجموع امتیازاتشان به عدد چهار و ایستادن در رده چهارم گروه مرگ به صعود به دور دوم امیدوار شدند. در سوی مقابل کامرون هم با یک برد به رده پنجم سقوط کرد.

در یکی از زیباترین بازی ها و از ساعت ۲۲، فرانسوی ها در حالی در سومین دیدارشان در دور گروهی به مصاف مصر رفتند که در دو دیدار گذشته یه برد و یک باخت کسب کرده بودند و در دیدار با نماینده آفریقا هم‌ توانستند در سه ست پیاپی و با امتیاز های ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۱۶ به برتری برسند و بد ۷ امتیاز به صدر جدول گروه B صعود کردند. مصر هم با سه شکست عملا شانس صعود به دور دوم را از دست داد.

از گروه D که تین ملی والیبال ایران در آن حضور دارد تیم ملی بلغارستان موعق شد در برابر دیدگان هوادارانش در سالن فرهنگ شهر وارنا برابر تیم ضعیف پورتوریکو با نتیجه سه بر صفر  و با امتیاز های ۲۵-۱۶، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۱ به برتری برسد تا هم با این برد روحیه بخش باخت برابر ایران را فراموش کند و هم با شش امتیاز به رده سوم صعود کند. پورتوریکو هگ با سه باخت شانس صعود به دور دوم را از دست داد.

دو دیدار هم به صور همزمان از ساعت ۲۳ انجام شد که از گروه A شاگردان خولیو ولاسکو در تیم ملی آرژانتین موفق شدند برابر دومینیکن قعر نشین در سه ست پیاپی و با امتیاز های ۲۶-۲۴، ۲۵-۱۵ و ۲۵-۱۵ به پیروزی برسند و با یک برد و سه امتیاز امید هایشان برای صعود به دور دوم را زنده نگه دارند.

در آخرین بازی هم که از گروه C و موسوم به گروه مرگ برگزار شد تیم‌ملی روسیه پرافتخارترین تیم قهرمانی جهان به شش عنوان قهرمانی موفق شد همانند دیدار نخستش این بار هم با نتیجه سه بر صفر و با امتیاز های ۲۵-۱۹، ۲۵-۶ و ۲۵-۱۹ از سد تونس گذشت و با شش امتیاز بالاتر از آمریکاو صربستان در صدر گروه ایستاد. تونس هم با قبول دومین شکستش در آستانه خداحافظی از قهرمانی جهان قرار گرفت.

تیم‌ملی والیبال ایران که در دو بازی گذشته اش دو برد برابر پورتودیکو و بلغارستان میزبان کسب کرده است باید فردا در سومین دیدارش از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف کوبا برود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین