کد خبر: ۵۴۵۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

پایان مزاحمت‌های تلگرامی جوان یزدی با ورود پلیس فتا

رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره به سوءاستفاده‌های مختلف از فضای مجازی، گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود، برخی از شهروندان فضای مجازی را برای تسویه حساب و انتقام‌جویی انتخاب می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پی شکایت خانمی، با ارائه مرجوعه قضایی و حضور در این یگان اظهار کرد، شخصی با هویت نامشخص در شبکه‌ اجتماعی تلگرام ایجاد مزاحمت کرده و با توجه به اینکه یک‌سری اطلاعات از بنده در اختیار دارد سعی بر برقراری ارتباط و ملاقات حضوری در خارج از شهر داشته است، همین منظور تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارم.

وی افزود: در بررسی اظهارات مشخص شد، با توجه به اختلافات خانوادگی شاکیه با همسرش و فراهم کردن مقدمات متارکه وی در مورد هویت فرد مزاحم کنجکاو شده و اقدام به پیام دادن و برقراری ارتباط کرده تا فرد مورد نظر را شناسایی کند در حالیکه بعد از حدود یک ماه ارتباط پیامکی هنوز موفق به شناسایی نشده و به ناچار به دادگاه و با مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرده است.

رییس پلیس فتای یزد گفت: در پی بررسی پرونده و شناسایی متهم توسط کارشناسان پلیس فتا استان حسب دستور مقام محترم قضایی متهم به این پلیس احضار شد، وی پس از حضور در این پلیس و مشاهده ادله موجود به بزه انتسابی اقرار و اظهار کرد با توجه به اینکه شوهر شاکیه پسر خاله بنده بوده و در حال متارکه هستند، من به پیشنهاد همسر شاکیه (پسر خاله‌ام) برای اخذ مستندات مبنی بر خیانت شاکیه به همسرش با وی ارتباط برقرار کردم و سعی در برقراری ارتباط حضوری را داشتم .

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: رعایت اخلاق در فضای سایبر و  به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از شرایط و ضوابط فعالیت در فضای مجازی بوده و کاربران با انگیزه انتقام‌جویی نباید برای کاربران دیگر مزاحمت ایجاد کنند، همچنین همه باید توجه داشته باشند که مزاحمت در شبکه‌های مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد .

وی ادامه داد: کاربران فضای مجازی مخصوصا خانم‌ها و دختران جوان به هویت‌های کاذب در شبکه‌های مجازی و وعده وعیدهای دروغین اعتماد نکرده و اقدام به برقراری ارتباط با افراد ناشناس نکنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین