بنیاد ملی خواب آمریکا در سال ۲۰۱۵ مطلبی را منتشر کرد که در آن مقدار خواب مورد نیاز هر فرد با توجه به سن توصیه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک نوجوان به اندازه یک نوزاد احتیاج به خواب ندارد اما باید بیشتر از یک بزرگسال بخوابد. پس این سوال مطرح می شود که هرکس با توجه به چند ساعت خواب برای سلامت لازم است؟سن به چه مقدار خواب احتیاج دارد؟

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ بنیاد ملی خواب آمریکا در سال ۲۰۱۵ مطلبی را منتشر کرد که در آن مقدار خواب مورد نیاز هر فرد با توجه به سن توصیه شده است.

توصیه‌های خواب مورد نیاز به این ترتیب است:

نوزاد تازه متولد شده بین چهارده تا هفده ساعت

نوزاد چند ماهه بین دوازده تا پانزده ساعت

خردسال بین ده تا سیزده ساعت

کودک بین نه تا یازده ساعت

نوجوان بین هشت تا ده ساعت

جوان بین هفت تا نه ساعت

بزرگسال بین هفت تا نه ساعت

سالمند بین هفت تا هشت ساعت

البته باید توجه داشت که در مورد اندازه خواب مورد نیاز نمی توان یک استاندارد برای سنجش ارائه داد. با اینکه به طور متوسط بزرگسالان هشت ساعت می خوابند اما برخی با توجه به نیاز بدنشان شش ساعت و برخی دیگر نه تا ده ساعت می خوابند.

کارشناسان توصیه می کنند برای اینکه میزان ساعت مورد نیاز بدنتان را دریابید، بهترین راه اندازه گیری میزان متوسط خواب شما در طول یک هفته بدون داشتن محدودیت کاری یا برنامه خانوادگی است. به عنوان مثال در دومین هفته تعطیلات، میزان خواب هر شب خود را بدون اینکه با ساعت از خواب بیدار شوید را یادداشت کنید و در پایان هفته میزان متوسط آن را حساب کنید. این ساعت خواب مورد نیاز بدن شما است.

بزرگسالان با این آزمایش درمی یابند که معمولا کمتر از میزان مورد نیاز بدن شان می خوابند.

طبق داده های بنیاد خواب ملی فرانسه، ۲۹ درصد از فرانسویان در طول هفته کمتر از هفت ساعت و روزهای آخر هفته، هفت ساعت و پنجاه دقیقه می خوابند. افزایش پنجاه دقیقه ای به طور متوسط برای جبران کم خوابی در طول هفته است اما به گفته محققان، کم خوابی را با دو شب بیشتر خوابیدن نمی توان جبران کرد.

منبع: یورونیوز

کد خبر: ۵۴۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
x