کد خبر: ۵۴۵۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

مقابله اروپا با تحریم‌ها علیه ایران؛ چگونه؟

آلمان، بریتانیا و فرانسه در نظر دارند با این چرخه تجاری مستقل که مانند یک بورس مبادلاتی عمل خواهد کرد به ایران امکان دهند تا به طور مستقل از چرخه رایج، داد و ستدهای خود را انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
کشورهای اروپایی قصد دارند با ایجاد یک چرخه مبادلاتی جایگزین، با تحریم های آمریکا علیه ایران مقابله کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این سازوکار مبادلاتی به ایران اجازه خواهد داد به صدور نفت خود پس از اعمال تحریم های نقتی آمریکا ادامه دهد.

آلمان، بریتانیا و فرانسه در نظر دارند با این چرخه تجاری مستقل که مانند یک بورس مبادلاتی عمل خواهد کرد به ایران امکان دهند تا به طور مستقل از چرخه رایج، داد و ستدهای خود را انجام دهد.

مقابله اروپا با تحریم‌ها علیه ایران؛ چگونه؟

براساس این چرخه مبادلاتی اگر به عنوان مثال ایران به یک شرکت اسپانیایی نفت بفروشد و همزمان یک شرکت آلمانی خدماتی را در تهران به طرف ایرانی ارائه دهد، هزینه تحویل نفت به جای اینکه به ایران پرداخت شود مستقیما به شرکت آلمانی تعلق می گیرد.

بنا به اعلام یک مقام فرانسوی ممکن است کشورهای هند و چین نیز به این چرخه مبادلاتی ویژه تجارت با ایران ملحق شوند.

این در حالی است که به گفته سخنگوی وزارت دارایی آلمان این چرخه تجاری یکی از راههایی است که کشورهای اروپایی برای ایجاد ارتباطات مالی مستقل با ایران در دست بررسی دارند.

بانک های بین المللی در چرخه مبادلاتی جایگزین اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم های آمریکا نقشی نخواهند داشت. امری که آنها را از خطر تحریم های آمریکا به دلیل معامله مالی با ایران مصون نگاه خواهد داشت.

تلاش قدرت‌های اروپایی برای حفظ برجام در حالی صورت می گیرد که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نسبت به قدرت‌گیری بخش تندرو در ایران به دلیل سیاست‌های آمریکا هشدار داده است.

وزیر خارجه فرانسه می گوید: «واشنگتن بر این باور است که این فشارها رویکرد ایران را تغییر می‌دهد و یا حتی منجر به تغییر خود نظام می شود. اما ما به این امر اعتقاد نداریم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه اوت، سه ماه پس از آنکه خروج کشورش از برجام را اعلام کرد، تحریم هایی را علیه ایران وضع کرد. این تحریم ها شامل کشورها و شرکت های خارجی که به روابط تجاری با ایران ادامه می دهند نیز می شود. امری که منجر به خروج بسیاری از شرکت های اروپایی از بازار ایران شد.

این در حالی است که ایالات متحده در نظر دارد از ماه نوامبر تحریم های نفتی علیه ایران را نیز به اجرا بگذارد.

منبع: یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین