کد خبر: ۵۴۵۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

نماینده مجلس: درباره درصد جانبازی تاج به اصل 90 شکایت می‌کنیم

من درمورد افزایش درصد احتمالی جانبازی آقای تاج به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت خواهم کرد و در مابقی موارد هم مجلس قطعا از جایگاه نظارتی خود این مساله را رصد می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک عضو هیات رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس فدراسیون فوتبال درباره درصد جانبازی‌اش گفت که در این باره به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت خواهد کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به ادعاهایی مبنی بر تلاش برخی جانبازان بازنشسته برای افزایش درصد جانبازی جهت مستثنی شدن از قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: قطعا تمام کسانی که درصد جانبازی‌شان بعد از تایید این قانون افزایش پیدا کند شبهه برانگیز است و در خوشبینانه ترین حالت رانت ویژه‌ای است که بنیاد شهید به آنها داده است.

وی اضافه کرد: فرایند بررسی و تعیین درصد جانبازی در بنیاد شهید زیر دو سال انجام نمی‌شود و اگر کسی در این مدت کوتاه این فرایند را طی کند قطعا جای سوال دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس درباره اظهارات اخیر رئیس فدراسیون فوتبال هم گفت: من درمورد افزایش درصد احتمالی جانبازی آقای تاج به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت خواهم کرد و در مابقی موارد هم مجلس قطعا از جایگاه نظارتی خود این مساله را رصد می‌کند.

جعفرزاده یادآور شد: من از بنیاد شهید تقاضا دارم برای رعایت عدالت، حقانیت ایثارگران و جلوگیری از بی عدالتی به شکلی اقدام کند که کسی از این فرصت سوءاستفاده نکند و بخواهد قانون را دور بزند؛ اگر هم در بین مسئولین کسانی هستند که از کارافتادگی یا جراحتی به خاطر حضور در جبهه داشتند و تاکنون برای معامله با خدا آن را مطرح نکردند حیف است که حالا هم اقدام به این کار کنند.

وی در پایان گفت: کسانی که جانبازی بالای ۵۰ درصد دارند در بنیاد شهید پرونده دارند و وضعیت آنها مشخص است و کد ایثارگری‌شان هم ثبت شده است، اما اگر تغییری اتفاق افتد حتما باید تغییرات ارائه شود چراکه اگر خدایی نکرده کسانی با این روش بخواهند اقدام به دور زدن قانون بکنند فلسفه مستثنی شدن جانبازات بالای ۵۰ درصد در این قانون از بین خواهد رفت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین