کد خبر: ۵۴۵۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

دستگیری 15 نفر پس از حمله به یک ایرانی در آلمان

تارنمای شبکه خبری دویچه وله نوشت: پلیس در شهر کمنیتس آلمان 15 مرد که به گروهی از خارجی ها حمله و یک جوان ایرانی 26 ساله را مجروح کردند، دستگیر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این تارنما افزود: این افراد خودسرانه گروه'مقاومت مردمی' تشکیل داده و برای خارجی‌ها مزاحمت ایجاد می‌کردند.

به نوشته شبکه خبری دویچه وله، حدود دو هفته پس از نا آرامی‌های نژادپرستانه در شهر کمنیتس در شرق آلمان، پلیس اعضای یک گروه انتظامات خودخوانده را دستگیر کرد. برای شش نفر از دستگیرشدگان قرار بازداشت صادر شده است. پلیس و دادستانی اعلام کرده‌اند که 15 عضو احتمالی گروه 'مقاومت مردمی' شامگاه جمعه 23 شهریور(14سپتامبر) گروهی هفت‌نفره از شهروندان کشورهای خارجی را جمع کرده و علیه آنان اظهارات نژادپرستانه استفاده کرده‌اند.

در این میان یک ایرانی 26 ساله در اثر برخورد یک شئ سخت زخمی شده است. سخنگوی دادستانی کمنیتس می‌گوید این فرد ایرانی از ناحیه سر دچار جراحت شده است.

گفته می‌شود مهاجمان پیش از آن در یک تظاهرات راستگرایان شرکت کرده بودند که به ابتکار جنبش راستگرای پوپولیستی 'طرفداران کمنیتس' (Pro Chemnitz) برگزار شده بود. آنها در ادامه مهمانان یک جشن تولد را در پارک تهدید کرده بودند.

بنابر اعلام دادستانی، این افراد به اخلال در نظم عمومی از جمله ضرب و شتم متهم شده‌اند. یکی از این افراد که فردی 31 ساله است به زندان منتقل شده، زیرا به صورت مشروط آزاد بوده است.
شامگاه جمعه نزدیک به سه هزار و 500 هوادار جنبش راستگرای پوپولیست 'طرفداران کمنیتس' با شعار 'ما بیشتریم، ما دوباره می‌آییم!' در این شهر تظاهرات کردند. 'ما بیشتریم' عموما در تظاهرات ضد راستگرایان شنیده می‌شود. مخالفان این گروه‌ها در واقع با شعارهای این چنینی نشان می‌دهند که تظاهرکنندگان افراط‌ گرا در اقلیت‌اند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین