کد خبر: ۵۴۵۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
مدیرعامل خانه موسیقی عنوان کرد

انتقاد از مداحی‌های گوش‌خراش و حضور شومن‌ها در صداوسیما؛ موسیقی سوگ را به ابتذال کشیده‌اند

مدیرعامل خانه موسیقی بیان کرد که موسیقی سوگواری هویت خود را از دست داده و دیگر به آن توجهی نمی‌شود. رسانه ملی نیز جای این موسیقی با اصالت را با مداحی‌های بی کیفیت و گوش‌خراش پر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نشست ماهیانه خانه موسیقی با رویکرد موسیقی مذهبی و اجرای تعزیه، با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه موسیقی و حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی امروز ـ ۲۵ شهریور ماه ـ برگزار شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در ابتدای این نشست، حمیدرضا نوربخش ضمن بیان تسلیت برای فرا رسیدن ماه محرم، درباره‌ی وضعیت موسیقی سوگواری و مداحی‌ها، گفت: امیدوارم هیچگاه در ایام محرم برنامه‌های موسیقی تعطیل نشود؛ چرا که موسیقی کشور ما بسیار گسترده است؛ به طوری که در حوزه عزا و سوگواری نیز موسیقی داریم و می‌توانیم در این ماه به اجرای موسیقی بپردازیم.

او افزود: وضعیت موسیقی سوگ و مداحی ما نگران‌کننده است؛ چراکه بسیاری از مداحان با صداهای گوش‌خراش و اشعار و ترانه‌های نامرتبط، این موسیقی با اصالت کشور را به ابتذال کشیده‌اند و با کمال تأسف رسانه ملی این برنامه‌های بی‌کیفیت را پوشش می‌دهد.

نوربخش ادامه داد: موسیقی مذهبی یکی از راه‌های حفظ موسیقی ما بوده است. در گذشته روضه‌خوانان و مداحان صدای خوبی داشتند و برای این کار آموزش می‌دیدند.

او معتقد است که امروزه موسیقی سوگ هویت خود را از دست داده و مردم دیگر نمی‌توانند به موسیقی خوب گوش کنند. زمانی که موسیقی سوگ و مداحی ما دچار مشکلاتی می‌شود، مردم از محافل دینی و همچنین معنویت دور خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه رسانه ملی باید از افراد لایق و بااستعداد در زمینه مداحی و روضه‌خوانی حمایت کند، تصریح کرد: صداوسیما نباید برای جذب مخاطب سراغ شومن‌ها برود؛ چراکه این امر از محتوای مجالس سوگواری دور است.

در ادامه این نشست، «مهدخت مخبر» یک شعر در قالب چهارپاره و یک رباعی از اشعار خود برای حاضران خواند.

در پایان این مراسم گروه تعزیه «راویان عشق» به اجرای نمایش درباره شهادت امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) پرداختند.

منبع:‌ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
1
صدا وسیما رعایت کند برای پرکردن اوقات خود هرچیز بی کیفیت ومضری راپخش نکند به ریشه ها وصداقتها برود ودست از بازیهای مخرب سیاسی بکشد.نا سلامتی مرکز آموزش وپرورش مردم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
0
ای کاش در مورد موسیقی های مبتذل غربی که کل سال در خیابون و ماشین و تاکسی و اتوبوس شنیده می شد هم نظری می دادید. مشکل فقط دین است. تعارف نکنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین