کد خبر: ۵۴۶۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

مذاکرات پشت پرده ترکیه و اسرائیل برای بهبود روابط

اسرائیل و ترکیه مذاکرات پشت پرده‌ای را برای بهبود روابط دیپلماتیک میان دو طرف برگزار می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
بعد از اعتراضات خشونت آمیز در مرز غزه در ماه مه و کشته شدن بیش از 60 فلسطینی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با محکومیت اقدامات نیروهای اسرائیلی، این رژیم را متهم به "نسل‌کشی" کرد و در پی آن ترکیه سفیر خود را فراخواند و سفیر اسرائیل را اخراج کرد.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، بر اساس گزارش‌های اخیرا منتشر شده انتظار می‌رود دو طرف نمایندگان خود را بار دیگر به تل‌آویو و آنکارا راهی کنند.

این روزنامه اسراییلی در ادامه آورده است: صبح روز یکشنبه دو جت شخصی متعلق به اسرائیل و دیگری به ترکیه به سمت ابوظبی به پرواز درآمدند.
گفته می‌شود این پروازها با مذاکرات پیش‌رو میان تل آویو و آنکارا مرتبط است اما نه رژیم اسرائیل و نه ترکیه در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

در هفته‌های اخیر روابط تجاری میان دو طرف نیز به حالت عادی بازگشته است.
همچنین به نوشته این روزنامه اسرائیلی یکی از مسائلی که باعث شده اسرائیل و ترکیه بار دیگر به یکدیگر نزدیک شوند مساله ادلب و بحران سوریه است. ناظران اعلام کرده‌اند، ترکیه‌ای که همواره منتقد اسرائیل بوده، اینبار در حملات هوایی اخیر اسرائیل علیه حزب‌الله در سوریه سکوت کرده است.

همچنین یک مساله دیگر بحران اقتصادی است که در پی تشدید تنش‌ها با آمریکا ترکیه با کاهش شدید ارزش لیر در برابر دلار با آن مواجه شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین