کد خبر: ۵۴۶۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

300میلیون تومان پول در حساب چند کارتن خواب

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری هکرهای حساب‌های بانکی کاربران فضای مجازی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در رابطه با دستگیری هکران کلاهبردار حساب‌های بانکی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی مبنی بر مشاهده تعدادی افراد مشکوک در مقابل دستگاه‌های خودپرداز بانکی در خیابان ملاصدرا، واحدهای گشت کلانتری 145 ونک به محل مورد نظر اعزام شدند تا موضوع را بررسی کنند.

وی با اشاره به دستگیری دو فرد در این زمینه گفت: در شعاع 100 متری محل دستگیری این دو متهم، یک راننده خودرو پژو پارس سفید که در حال بررسی موقعیت اطراف محل مورد تخلف بود توسط ماموران گشت شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در بازرسی‌های اولیه از این متهمان، تعداد 35 فقره کارت هدیه، 8 فقره کارت عابربانک، یک دستگاه پول شمار و یک دستگاه لپ‌تاپ کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند 3 نفر( 19، 21 و 27 ساله) هستند، افزود: سردسته باند که 27 سال سن داشت با استفاده از شماره تماس افرادی که تمکن مالی داشتند و دارای اکانت گوگل بودند، در فضای مجازی به مبادلات حساب‌های بانکی اقدام می‌کرد و با دسترسی به اطلاعات بانکی کاربران، حساب آن‌ها را خالی می‌کرد و مبالغ کلاهبرداری شده را به کارت‌های بانکی افراد معتادی که از حاشیه بزرگراه‌ها به قیمت 500 تا 600 هزار تومان خریداری کرده بود، منتقل و با استفاده از کارت های هدیه این مبالغ را خرج می‌کرد.

سرهنگ ظهیری در ادامه گفت: این افراد ابتدا در یکی از پارک های خارج از شهر با یکدیگر آشنا شده و رئیس باند به دو نفر دیگر اعلام می‌کرد که وظیفه شما شناسایی معتادان و جمع آوری آن‌ها از کنار بزرگراه‌های سطح شهر است و باید با استفاده از نام و مشخصات آن‌ها در بانک‌ها حساب‌هایی افتتاح کنید و کار نقد کردن پول ها برعهده من است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه کلاهبرداران پس از انتقال مبالغ به حسابشان و تقسیم آن در بین خود، گفت: اعضای باند به کلاهبرداری 300 میلیون تومانی خود اعتراف کردند و پس از بررسی موضوع پرونده برای رسیدگی و صدور حکم به مقام قضایی ارجاع داده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین