کد خبر: ۵۴۶۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

انتقاد از حضور رئیس جمهور ونزوئلا در رستوران گرانقیمت استانبول +عکس

انتشار ویدئوهایی از رئیس‌جمهور ونزوئلا و همسرش حین حضور در یک رستوران گران قیمت در شهر استانبول ترکیه و صرف غذای تدارک دیده شده از سوی یک سرآشپز سرشناس در این رستوران در حالی که بسیاری در این کشور بحران زده در فقر و گرسنگی به سر می‌برند باعث خشم مخالفان دولت سوسیالیست ونزوئلا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا که در مسیر بازگشت از سفر خود به چین توقف کوتاهی در شهر استانبول ترکیه داشت طی حضور در این شهر به رستوران مشهور و گران قیمت غذاهای استیکی در استانبول به نام "رستوران نصرت" رفت.

انتقاد از حضور رئیس جمهور ونزوئلا در رستوران گرانقیمت استانبول +عکس

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ویدئوهایی که از حضور وی در این رستوران منتشر شده، مادورو در حال پوک زدن به سیگار متعلق به جعبه شخصی خود است در حالی که به همراه همسرش سیلیا فلورس "نصرت گوکجه" سرآشپز مشهور این رستوران را که ملبس به یک تی‌شرت مشکی و عینک دودی است و یک استیک خوش رنگ و لعاب را با چاقویی بلند می‌برد تماشا می‌کنند.

گوکجه که یک سرآشپز سرشناس در سطح جهان است و نام مستعار "سالت بائه" را روی او گذاشته‌اند ابتدا ویدئوهای مربوط به این بازدید مادورو و همسرش را در حساب اینستاگرام خود که ۱۶ میلیون دنبال کننده دارد، منتشر کرد.

همچنین او در کنار این ویدئوها تصاویری را از خودش در حین خدمات‌دهی به مشتریانی نظیر دیئگو مارادونا، ستاره افسانه‌ای فوتبال آرژانتین منتشر کرد. با این حال او بعدا تصاویر مربوط به مادورو را به همراه یک پست اختصاصی برای تشکر از مادورو پاک کرد.

این ویدئوها تا پیش از پاک شدن جنجال آفرین شدند و موجی از انتقادها را علیه مادورو در پی داشتند.

مادورو دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد و صرف این غذا را با عبارت "فرصتی که در طی عمر یکبار پیش می‌آید" توصیف کرده و از گوکجه به خاطر میزبانی‌اش تشکر و اظهار امیدواری کرد که گوکجه به زودی به شهر کاراکاس بیاید.

بعد از این اتفاق خولیو بورخس، رئیس سابق پارلمان ونزوئلا که در تبعید به سرمی‌برد و از مخالفان دولت مادورو است گفت: در حالی که ونزوئلایی‌ها از گرسنگی رنج برده و می‌میرند نیکولاس مادورو و سیلیا به یکی از گران قیمت‌ترین رستوران‌های جهان رفتند.

در عین حال مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز به این اتفاق واکنش نشان داده و در توئیتر درخصوص گوکجه نوشت: من نمی‌دانم این "سالت بائه" عجیب و غریب کی است؟ اما کسی که او به میزبانی‌اش افتخار می‌کند رئیس‌جمهور ونزوئلا نیست. او در حقیقت "دیکتاتور" کشوری است که در آن ۳۰ درصد مردم روزی یک وعده غذا می‌خورند و کودکان دچار سوءتغذیه شده‌اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین