کد خبر: ۵۴۶۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

تحصیل 220 هزار دانش آموز آذربایجان غربی در مدارس تخریبی!

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: درحال حاضر ۸۵ درصد فضای آموزشی استان غیر استاندارد است که جهت ارتقا این وضعیت و رسیدن به متوسط کشوری باید 3600 میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
قهرمان رحمانی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش سلماس، با اشاره به لزوم تدوین برنامه های جامع برای ارتقای سیستم و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه اظهار کرد: حدود۲۲۰ هزار دانش آموز آذربایجان غربی در فضاهای تخریبی تحصیل می کنند و این موضوع نیازمند توجه جدی مسئولین امر است.

وی افزود: در سهمیه سال های ۱۳۹۵ ، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، تعداد ۱۹۸ کلاس سهمیه استان بوده که از این تعداد ۱۴۴ کلاس تحویل داده شده و تعداد ۵۷ کلاس درسی نیز درحال آماده سازی قرار دارند.

مرتضی اصغری فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش یک سازمانی متفاوت بوده که باید دیدگاه ها به این مجموعه تغییر یابد. در جهت توسعه و پیشرفت مجموعه آموزش و پرورش باید حرکتی جهادی در سطح کشور انجام یابد تا آموزش و پرورش مورد تحول قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: بیش از 6000 کلاس در آذربایجان غربی نیازمند مقاوم سازی است.

 ابراهیم محمدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آموزش و پرورش شهرستان سلماس گفت: آذربایجان غربی با دارا بودن7000 کلاس هوشمند یکی از استان های بسیار مطلوب کشور در زمینه هوشمند سازی است.

محمدی با اشاره به مشکلات مختلف اموزش وپرورش آذربایجان غربی، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در بحث  فضای آموزشی، تجهیزات، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی جز ۴ استان کم برخوردار کشور است و از طرفی برای ارتقای سرانه آموزشی استان به 5000 کلاس درسی نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به آمار سرانه آموزشی استان تصریح کرد: آذربایجان غربی دارای ۲۳ هزارو ۷۳۶ کلاس دولتی و غیر دولتی است که از این میان 6100 کلاس نیازمند مقاوم سازی است.

محمدی با اشاره به لزوم افزایش سرانه آموزشی استان بیان کرد: برای ساخت، توسعه و تعمیرات مدارس آذربایجان غربی یک هزار میلیارد تومان بودجه لازم داریم که به یکباره محقق نخواهد شد و باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این امر استفاده کنیم.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین