کد خبر: ۵۴۶۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

رییس کل بانک مرکزی احمدی‌نژاد: هیچ وقت چین به خاطر ما آمریکا را رها نمی‌کند

ما نباید به اروپا، چین و نهادهای اقتصادی دنیا اطمینان کنیم، مراودات تجاری آمریکا و چین 490 میلیارد دلار است، هیچ وقت چین، آمریکا را به خاطر 10 میلیارد دلار ما، رها نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود بهمنی ، درباره تمهیداتی که ایران باید در آستانه تحریم‌های نفتی بیندیشد، اظهار داشت: ما نباید نگران تحریم باشیم باید این مسئله را به نوعی مدیریت کنیم، در سال 89، 90 و 91 تحریم‌های بدتر از این هم داشتیم آن زمان کل نهادهای مالی ما تحریم بود ولی به هر صورت آن دوران را پشت سرگذاشتیم، امروز هم اگر یکپارچگی، وحدت و همگونی داشته باشیم قطعا شرایط برای مدیریت تحریم راحت‌تر است. 

وی افزود: در تحریم‌های قبلی اجماع جهانی علیه ما بود، 6 مصوبه سازمان ملل و مصوبات اروپا را داشتیم، بین اروپا و آمریکا برای تحریم ما هماهنگی وجود داشت. ولی امروز شرایط اینگونه نیست بین این کشورها چندگانگی ایجاد شده و ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم، مضافا اینکه بین 187 کشور دنیا نمی‌توانند کسی را تحریم کنند، بنابراین حتما راه‌های خاصی وجود دارد که بتوانیم این گردنه را رد کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مهمترین موضوع برنامه ریزی و ایستادن روی پای خودمان است، گفت: ما نباید به اروپا، چین و نهادهای اقتصادی دنیا اطمینان کنیم، مراودات تجاری آمریکا و چین 490 میلیارد دلار است، هیچ وقت چین، آمریکا را به خاطر 10 میلیارد دلار ما، رها نمی‌کند و یا اروپا و آمریکا 1260 میلیارد دلار مراوده مالی دارند بنابراین نباید به پایبندی این کشورها به خودمان امید داشته باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: ما همان زمان که تحریم‌ها و اجماع جهانی علیه ما بود نفت‌مان را فروختیم فقط میزان آن کمتر بود امروز بهتر از آن زمان می‌توانیم، فقط خودمان نباید به پیشواز تحریم برویم، هنوز تحریمی شروع نشده که آثار آن را بر خودمان مترتب کرده‌ایم، این اشکال دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین