کد خبر: ۵۴۶۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

هدیه دو تنی 'اون' به' این'+تصاویر

پکن- ایرنا- 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در حالی که هنوز 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی، کره شمالی را به مقصد سئول ترک نکرده بود صبح امروز پنجشنبه برای او هدیه ای دو تنی ارسال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که سفر سه روزه 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی به پیونگ یانگ بعد از برگزاری دو دیدار رسمی با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی، عصر امروز پنجشنبه پایان یافت، اما رهبر کره شمالی صبح امروز دو تن قارچ مخصوص کوهستان های کره شمالی برای رییس جمهوری کره جنوبی ارسال کرد و اینگونه هدیه مخصوص 'اون' به 'این'، زودتر از خود 'مون جائه این' به سئول رسید.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ آن طور که کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرده است رییس جمهوری این کشور دستور داده است تا این قارچ ها به طور مساوی میان خانواده های جدا شده از هم در جنگ دو کره تقسیم شود.

هدیه دو تنی 'اون' به' این'+تصاویر

مون اظهار امیدواری کرده است این قارچ ها که دارای طعم و رنگ کره شمالی هستند زمینه دوستی هر چه بیشتر دو کره را فراهم کند.

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی صبح روز سه شنبه در راس هیاتی 110 نفره به منظور دیداری سه روزه از کره شمالی وارد پیونگ یانگ شد.

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی در سه روز گذشته دو بار به صورت رسمی با یکدیگر و گفت و گو کردند آنها روز چهارشنبه در پایان دور دوم مذاکرات خود در پیونگ یانگ، بیانیه اجلاس سران که بر اساس توافقات طرفین صورت گرفته است را امضا کردند.

هدیه دو تنی 'اون' به' این'+تصاویر

بر اساس بیانیه مشترکی که رهبران دو کره امضا کردند کره‌ شمالی تصمیم گرفته است به صورت کامل محل آزمایش راکتی خود در 'تونچخان نی' را امحا کند و به ناظران بین‌المللی هم اجازه بازدید از این محل بدهد.

همچنین در این بیانیه آمده است کره‌شمالی قصد دارد راکتور هسته‌ایش در یونبیون را در چارچوب توافق‌ها با ایالات متحده آمریکا تعطیل کند.

رهبران دو کره همچنین در بیانیه مشترک خود موافقت کردند که میزبانی بازی‌های المپیک 2032 را به صورت مشترک برعهده بگیرند.

آنها همچنین موافقت کردند به صورت مشترک در رقابت‌های بین‌المللی از جمله المپیک 2020 در توکیو، ژاپن حضور یابند.

آخرین برنامه رییس جمهوری کره جنوبی در کره شمالی، کوهنوردی با رهبر این کشور بود، سران دو کره در یک رویداد نادر و با هدف تقویت روابط دو کشور و نشان دادن موفقیت های نشست سران به کوهنوردی در کوه 'پکتو' (Paekdu) رفتند.

رهبران دو کشور در بالاترین قله این کوه دستان یکدیگر را به نشانه دوستی، صلح و وحدت میان دو کره و همچنین به نشانه موفقیت اجلاس سران در پیونگ بالا بردند.

هدیه دو تنی 'اون' به' این'+تصاویر

دبیر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که 'مون جائه این' رییس جمهوری این کشور راس ساعت 15:30 عصر امروز به وقت محلی، فرودگاه 'سامجیون' در نزدیکی کوه 'پکتو' را به مقصد پایگاه هوایی 'سئونگ نام' سئول ترک کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین