کد خبر: ۵۴۶۵۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
نصرالله در سخنرانی روز عاشورا:

اسرائیل بداند کار تمام شده و مقاومت موشک نقطه‌زن دارد/واجب است که در کنار ایران بایستیم/ایران ملتزم به دین ، جمهوریت ، استقلال ، حاکمیت و آزادگی‌اش است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد این جنبش مجهز به موشک نقطه‌زن شده است و اگر رژیم صهیونیستی جنگ جدیدی تحمیل کند، با سرنوشتی روبه‌رو می‌شود که هرگز انتظارش را ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مراسم عزاداری روز عاشورا امروز (پنجشنبه) در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در آن به سخنرانی پرداخت. 

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، نصرالله در ابتدای سخنرانی خود شهادت امام حسین (ع) و یارانش را تسلیت گفت و از حضور گسترده لبنانی‌ها در مراسم عزاداری دهه اول محرم قدردانی کرد. 

به گزارش افتاب نیوز، دبیرکل حزب الله شعار «هیهات منا الذله» سر داد و بر ادامه مکتب و راه و روش امام حسین (ع) تأکید کرد.وی گفت: می‌دانیم که ادامه مسیر امام حسین (ع ) چیزی جز پیروزی، عزت و کرامت و آزادی نخواهد بود.

فلسطین

نصرالله سپس بر تعهد به مسأله فلسطین و ایستادگی در کنار قدس و نیز مردود دانستن معامله قرن تأکید کرد. وی به فلسطینی‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی‌های بازگشت (که از 10 فروردین آغاز شده و هنوز ادامه دارد) درود فرستاد و گفت آنها هیچ زمانی تسلیم نمی‌شوند. 

یمن

دبیرکل حزب‌الله در ادامه تصریح کرد: بر ایستادن خود در کنار ملت مظلوم، رنج‌کشیده و مقاومت یمن تأکید می‌کنیم. سکوت کنونی در قبال کشتارهای روزانه ملت یمن توسط ائتلاف آمریکایی-سعودی باید شکسته شود. اتفاقات کنونی در یمن، کربلای امروز است و در قیامت از سکوت در این باره سوال خواهد شد.

وی تأکید کرد  یمن امروز کربلاست زیرا ملت مظلوم این کشور تحت محاصره قرار گرفته‌اند و جهان به آنها توجهی ندارد. امروز این وظیفه هر کشور عربی و اسلامی و هر انسان آزاده‌ای است که به سکوت خود درباره یمن پایان دهد و تمام رسانه‌ها در این خصوص مسئولیت اخلاقی، دینی و انسانی دارند. این سکوت ، مجرمان جنایت یمن را به افزایش جنایت‌هایشان در قبال زنان، کودکان و غیره در یمن تشویق می‌کند.

بحرین

نصرالله به مردم بحرین هم درود فرستاد و گفت این ملت علیرغم مسالت‌آمیز بودن تحرکاتش، مورد ظلم دولت بحرین و برخی کشورهای همجوار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هزاران نفر از جوانان و علمای بحرینی در زندان به سر می‌برند و ما در کنار این ملت مظلوم و تلاش آن برای کسب آزادی، کرامت، حاکمیت و نیز باقی ماندن بحرین برای ملت بحرین باقی خواهیم ماند.

ایران

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ایران گفت: واجب است که در کنار ایران بایستیم، چند هفته بعد تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرا می‌شود. همه ما می‌دانیم که دولت آمریکا پیگیرانه تلاش می‌کند تا کشورهای دیگر را از خرید نفت را متوقف کنند، میدانیم که ایران از جانب آمریکا به یک دلیل روشن تحریم می‌شود.

وی ادامه داد : اول اینکه ایران ملتزم به دین ، جمهوریت ، استقلال ، حاکمیت و آزادگی‌اش است. چون ایران در سطح رهبر، دولت، مسئولان و مردم هرگز نمی‌پذیرد که بنده آمریکا شود و کسی استقلال در تصمیم‌گیری‌اش را مصادره کند. ایران می‌خواهد کشوری مستقل و آقا و آزاد و کریم و عزیز باشد اما محاصره و تحریم می‌شود. چون ایران در کنار کشورهای منطقه می‌ایستد و از حقوق آنان دفاع می‌کند و در مقابل طرح‌های سلطه‌جویانه تکفیری می‌ایستد، مورد هدف است. 

نصرالله تأکید کرد ایران در کنار فلسطین و مقابل اسرائیل و طرح آن ایستاده است، همانطور که در کنار لبنان ایستاده است تا خاک و سرزمین‌های عربی آزاد شود. ایران اولین کشوری بود که به ندای عراقی‌ها پاسخ داد وقتی که داعش تکفیری حمله کرد و مقدسات در خطر بود. جمهوری اسلامی ایران به مسائل مستضعفین پایبند است و این حق ایران بر گردن ماست که در کنارش باشیم.

لبنان

وی در پرداخت به اوضاع داخلی لبنان، به آرامش، گفت‌وگو و همکاری برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید و بر عهده گرفتن مسئولیت‌ها فراخواند.(«سعد الحریری» که سوم خرداد مامور تشکیل کابینه شده تا کنون موفق به این کار نشده است).

موضع ضعف رژیم صهیونیستی و موضع قدرت مقاومت

دبیرکل حزب‌الله درباره رژیم صهیونیستی گفت این رژیم به خوبی می‌داند که محور مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است. اسرائیلی‌ها عصبانی‌اند، چون طرحشان در منطقه ساقط شده است. اسرائیلی‌ها امید زیادی به اتفاقات سوریه و عراق داشتند اما امیدشان نقش بر آب شد. اسرائیلی‌ها می‌دانند امروز کشورهای جدیدی وارد محور مقاومت شده‌اند و حتی کسانی که قبلا در صف مقابله با اسرائیل نبودند، امروز وارد این نبرد شده‌اند. اسرائیل نگران و عصبانی است و ما باید کاملا هوشیار باشیم؛ او برای نبرد در منطقه بویژه لبنان آماده می‌شود و می‌داند هر جنگی پیامدهای زیادی دارد. 

نصرالله ادامه داد: دشمن می‌داند که نقاط ضعفش بر ما معلوم شده است همانطور که نقاط قوت ما را دریافته است. چند روز پیش وزیر جنگ اسرائیل به مناسبت سالروز جنگ (جنگ 1973 میان کشورهای عربی و اسرائیل که شش روز به طول انجامید )گفت، در خاورمیانه دو تغییر راهبردی رخ داده است. اول، دشمنانان ما ، یعنی ما (حزب الله و مقاومت)، موشک‌هایی دارند که نمی‌توان جلوی آن را گرفت. دوم اینکه جبهه داخلی اسرائیل به جبهه اصلی جنگ آتی تبدیل شده است. در جنگ 1973 در اسرائیل می نشستند و قهوه می‌خوردند و اخبار را از روزنامه می‌خواندند اما امروز این مسئله تغییر کرده است.

حزب‌الله مجهز به موشک نقطه‌زن شده است

دبیرکل حزب‌الله افزود: در خصوص موشک‌های نقطه‌زن و دقیق، اعلام می‌کنیم که  آنان هم بدانند. آنچه باید انجام می‌شده، انجام شده است. مقاومت امروز موشک‌های نقطه‌زن و غیرنقطه زن و امکانات و تسلیحات لازم را در اختیار دارد و اگر اسرائیل جنگی بر لبنان تحمیل کند با سرنوشتی روبرو خواهد شد که در هیچ روزی انتظار آن را نداشته است.

وی ادامه داد: آنها می دانند تنها این تکنولوژی نیست که سرنوشت نبرد را مشخص می کند بلکه عنصر انسانی نیز بسیار مهم است. قبل از سال 1982 آنها به اشغال بیروت  تهدید می کردند اما از سال 2006 تا کنون آیا روزی شده که اسرائیل به اشغال بیروت تهدید کند؟ این موضوع نیاز به نیروی زمینی دارد نه نیروی هوایی یا موشک.

نصرالله گفت: من در یک جایی که (طبعا) پناهگاه نیست، حضور دارم، شما شب و روز برای کشتن من کوشیدید اما خدا عمر مرا طولانی کرد و حضور امروز من دلیل بر ناتوانی و شکست شماست و این مهم نیست که من از پناهگاه یا غیر پناهگاه سخنرانی کنم. 

وی تصریح کرد: به نقطه مهمی رسیده‌ایم، ما در موضع قدرت، پیروزی و بازدارندگی قرار داریم، ما روحیه، اراده و حماسه همه اینها را از اتفاقات در این روز (عاشورا) در بیش از 1380 سال پیش  وام گرفته‌ایم، بار دیگر بر سرسپردگی خود به خط پیروزی خون بر شمشیر تأکید می‌کنیم و می‌گوییم با هر خطری در آینده مقابله خواهیم کرد، ما وارد امتحانی شده‌ایم که به خانم «زینب» سلام‌الله علیها متصل است ، از روز اول گفتیم «کلنا عباسک یا زینب» و طی سال‌های گذشته این را ثابت کردیم که «کلنا عباسک یا زینب».

دبیرکل حزب‌الله در پایان سخنرانی خود بار دیگر بر تجدید بیعت با امام حسین (ع) تأکید کرد و به همراه عزاداران شعار « لبیک یا حسین» سر داد.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
2
0
ثابت کن
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
2
2
شما نمی خاد هوای ایران را داشته باشید. فقط دست از سر ما بردارید.
امين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
1
2
با تمام وجود از شما حمايت ميكنيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
1
1
با نظر شما کاملا موافقم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین