کد خبر: ۵۴۶۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
آمریکا برجام را «یک توافق شخصی میان دو دولت» می‌خواند و اکنون ادعا دارد «به دنبال یک پیمان است» کل ادعا غلط است

واکنش ظریف به اظهارات مقام آمریکایی درباره پیمان با ایران؛ آمریکا فقط درخواست‌ برای صلح را مسخره می‌کند، شرم ندارید؟

محمدجواد ظریف در توئیتی که روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرد، گفت: برجام یک توافق بین‌المللی است که در یک قطعنامه الزام آور شورای امنیت سازمان ملل متحد ثبت و درج شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه به اظهارات روز گذشته یک مقام ارشد آمریکایی درباره توافق هسته‌ای با ایران واکنش نشان داد و گفت آمریکا پیش از این پیمان‌ها را نیز نقض کرده و به همین خاطر هم در دیوان بین‌المللی دادگستری دو پرونده علیه این کشور باز شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ «برایان هوک» رئیس کارگروه ویژه ایران در دولت آمریکا شب گذشته در نشستی در موسسه دست راستی «هادسن»، توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را «توافقی شخصی» میان دولت ایران و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت ایران خواند و گفت واشنگتن اکنون به دنبال انعقاد یک «پیمان» با ایران است که به صورت تؤمان برنامه موشکی و هسته‌ای ایران را محدود کرده و در سنای آمریکا به تصویب برسد. 

واکنش ظریف به اظهارات مقام آمریکایی درباره پیمان با ایران؛ آمریکا فقط درخواست‌ برای صلح را مسخره می‌کند، شرم ندارید؟

ظریف در این مورد در توییتر نوشت: «ایالات متحده برجام را "توافقی شخصی میان دو دولت" توصیف و ادعا کرده که اکنون "به دنبال یک پیمان است." غلط است. این یک توافقنامه بین‌المللی است که مورد تایید یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است. علاوه بر این، ایالات متحده تعهدات پیمانی خود را هم نقض کرده و [به این خاطر] با دو پرونده در دیوان بین‌المللی دادگستری روبروست.»

وزیر امور خارجه ایران در این توییت که همراه با فیلمی از برخورد تند مسئولان هادسن با اعتراض «مدئا بنجامین» فعال صلح‌طلب آمریکایی به اظهارات هوک منتشر شده، نوشته است: «گویا ایالات متحده فقط درخواست‌ها برای صلح را مسخره می‌کند. آیا شرم ندارید؟»

در جریان نشست شب گذشته، بنجامین با لباسی که روی آن به فارسی نوشته شده بود «صلح با ایران» روی صحنه رفت و برای دقایقی اعتراضاتش به اظهارات هوک را فریاد زد. همزمان با صحبت‌های بنجامین، نیروهای امنیتی دست و پای او را گرفته و وی را به زور از نشست بیرون کردند. هادسن در ویدئویی که بعدا از این نشست منتشر کرد، این بخش از جلسه را حذف کرد.

بنجامین در کنایه‌ای به اظهارات هوک که گفته بود ایران باید «یک کشور عادی» باشد، گفت: «بیائید درباره کشورهای عادی حرف بزنیم. درباره سعودی‌ها. متحدان ما چنین کشورهایی هستند. آن‌ها بزرگترین تهدید برای جهان هستند.»

در حالی که مأموران تلاش می‌کردند این زن را از سالن بیرون کنند، او با فریاد به جنگ یمن هم اشاره کرد و گفت: «چطور جرأت می‌کنید که مسئله یمن را مطرح کنید؟ در حالی که این بمباران سعودی‌هاست که دارد مردم یمن را می‌کشد.»

وی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را هم موجب آسیب به مردم ایران خواند و گفت آمریکا باید به سمت «صلح با ایران» حرکت کند.

منبع: خبرگزاری فارس 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
زمانی برجام خیانت بود حالا چرا به زمین و زمان التماس می کنید که برجام حفظ شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین