کد خبر: ۵۴۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

مسکو: احتمالا "کلاه‌سفیدها" نقش اصلی را در سناریوی حمله شیمیایی ایفا کنند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که احتمالا گروه "کلاه‌سفیدها" نقش اصلی را در سناریوی حمله شیمیایی در سوریه ایفا کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از ادامه آمادگی‌ها برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب واقع در غرب سوریه خبر داد و گفت: گروه تروریستی جبهه‌النصره به تشکیلات مسلح موجود در سوریه سلاح شیمیایی از جمله گاز سارین می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه هنوز زود است درباره شکست این سناریو که تحت حمایت غربی‌هاست صحبت کنیم چراکه اطلاعات نشان می‌دهد جبهه النصره همچنان درحال مقدمه‌چینی برای انجام این حمله شیمیایی است. جبهه‌النصره به تشکیلات مسلح غیرقانونی در سوریه سلاح‌های شیمیایی می‌دهد و گاز سارین را به بیمارستان دولتی ادلب منتقل کرده است.

زاخارووا ادامه داد: ممکن است در انجام اقدامات تحریک‌آمیزی که طراحی شده، گروه تروریستی "کلاه‌سفیدها" نقش اصلی را ایفا کند. بر اساس گزارش‌های به دست آمده صدها تن از اعضای این گروه وارد خاک سوریه شده و با نظارت مربیان خارجی شروع به انجام اقدامات مقدماتی کرده‌اند.

وی گفت: تهدید علنی متحدان آمریکا درباره اجرای عملیات گسترده علیه سوریه مانعی در برابر حل و فصل سیاسی است و در اذهان "مخالفان میانه‌رو" این توهم را ایجاد می‌کند که می‌توانند در درگیری‌ها به نفع خودشان وارد عمل شوند.

مسکو بارها اعلام کرده اطلاعاتی پیرامون آمادگی‌ها برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب و با هدف ایجاد بهانه برای حمله غربی‌ها به این کشور در دست دارد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین