کد خبر: ۵۴۶۷۲۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
دیلی بیست مطرح کرد: نگرانی مشاوران ترامپ از احتمال توافق جدید با ایران

حلقه امنیت ملی ترامپ بیم از آن دارند که سران ایران ذکاوت به خرج داده و با ترامپ دیدار کنند

تارنمای آمریکایی 'دیلی بیست' روز جمعه در گزارشی به مخالفت رئیس جمهوری آمریکا با جنگ با ایران اشاره کرده و خبر داد که برخی از مشاوران امنیتی و تندرو ترامپ دلواپس آن هستند که مبادا او بخواهد به سمت توافقی هر چند جزئی با ایران گام بردارد.
آفتاب‌‌نیوز :
در مطلب امروز دیلی بیست آمده است: مقام های کاخ سفید با یادآوری نخستین دیدار دونالد ترامپ و جان بولتون مشاور امنیت ملی جدید وی خبر دادند زمانی که بولتون وارد کاخ سفید شد، ترامپ شوخ و خندان با این پیام رُک و راست از او استقبال کرد: می دانم که در شغل گذشته ات دنبال راه انداختن دو جنگ بودی. نمی گذارم جنگ با ایران را شروع کنی.

به گزارش تارنمای چپ گرای دیلی بیست، تعدادی از مقام های آمریکایی می گویند که کاخ سفید به دنبال رویارویی نظامی با ایران نیست ولی با به کار بستن اهرمهای مالی ترجیح می دهد تا 'عربده بکشد و آرزو کند که کار به درگیری نکشد.'

به گزارش آفتاب نیوز، برخی از مشاوران ترامپ می گویند که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال آن بود تا به یکی از وعده های انتخاباتی خود عمل کرده و آمریکا را از توافق هسته ای خارج کند. با این حال تیم امنیت ملی ترامپ تلاش دارد تا بهترین بخش های توافق هسته ای را حفظ کرده و ضمن همکاری متحدان اروپایی خود در نقش پلیس خوب و پلیس بد، همزمان با از سرگیری تحریم ها جلوی ساخت 'سلاح هسته ای' تهران را بگیرد.

به نوشته دیلی بیست، گرچه آمریکا به صورت علنی از دیگر امضاکنندگان برجام انتقاد می کند که به دنبال راه هایی برای سرپا نگاه داشتن نظام مالی ایران هستند ولی در پشت صحنه به همکاری با این کشورها ادامه می دهد.

دیلی بیست در ادامه این گزارش نوشت: دیپلمات های این کشورها نگرانند که قمار ترامپ نتیجه عکس داده و به سران ایران فرصت دهد تا تظاهرات ضد حکومتی و مشکلات اقتصادی خود را گردن طرف خارجی بیاندازند. آنان همچنین واهمه دارند که ایران تهدید بستن تنگه هرمز بر روی نفتکش ها را عملی کرده و نیروی دریایی آمریکا مجبور شود که کشتی های نظامی خود را که برای مهار روسیه و هشدار به چین در اقیانوس های اطلس و آرام مستقر ساخته به خلیج فارس بازگرداند.

در حلقه امنیت ملی ترامپ نیز برخی بیم از آن دارند که سران ایران ذکاوت به خرج داده و با ترامپ رو در رو دیدار کنند و این ملاقات به کاهش آنی تحریم ها و توافقی نه چندان سختگیرانه بیانجامد. به ظن آنها، اگر ایرانی ها آنقدر باهوش باشند که مانند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دیدار با ترامپ موافقت کرده، کمی کوتاه بیایند و حتی به صورت جزئی توافقی بهتر از توافق هسته ای نصیبش کنند، آنگاه ترامپ ممکن است پیش از بازگشت دور دوم تحریم ها با این توافق جدید موافقت کند.

دیلی بیست نوشت: ترامپ به دنبال جنگ نیست و طرفداران وی نیز اهمیتی نمی دهند که ایران در سوریه یا یمن حضور دارد یا به دنبال تشکیل هلال شیعی است. ترامپ فقط به دنبال آن است که مخاطبان خود را قانع کند که توافقی بهتر از باراک اوباما به دست آورده است.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
2
2
این مسخره ترین خبر از نوع خودش بود! ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
2
2
موضوع ایران کاملا با کره شمالی متفاوت هست.ترامپ برای تحریم ایران و برخورد شدید با ایران محرک هایی دارد که این محرک ها در مورد کره شمالی وجود ندارد.مثل فشار اسرائیل و پولهای کشورهای حاشیه خلیج فارس
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
4
1
حالا مذاکره با آمریکا شده ذکاوتمندانه دست بردار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
3
1
چرا چرت و پرت می گویند یعنی ترامپ کسی را مشاور کرده که نظرش را قبول ندارد..طرفداران مذاکره , تسلیم با مذاکره فرق دارد , آمریکا فکر کرده مزدوران داخلیش با این تحلیل های آبکی میتوانند سیاست را تغییر دهند:::
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
2
.... هم حدی دارد معنی تسلیم و مذاکره را قاطی نکن , ......
حال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
1
2
عجب خبر بی مزه ای
ترامپ که چند ماه هست گفته حاضر است با ایران صحبت کند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
2
1
به نظر من رييس جمهورحتمابايددر جلسه شوراي امنيت حضوريافته و ان جلسه را جلسه محاکمه امريکاکنند و از جمله بگويند:

1- شما اگرراست ميگوييد و مدافع مردم ايرانيد دليل کودتاي 28 مردادرا توضيح دهيد؟!سابقه کثيف آمريکا در انجام کودتاهاي ضد دولتهاي مردمي و..نشاندهنده سود پرستي امريکاييهاست

2- شما فقط خواستار حفظ نظام سلطه ايد و در اين راه از هيچ خيانت و جنايتي فروگذار نيستيد
3- حقوق بشر الت دست شماست والا کافي است مسئولين جنايتهاي گوانتانامو و هم چنين وضعيت کشورهايي که مثل گاو داريد ميدوشيدرا بنگريد.
به کدام منطق حقوق بشري گردن شيخ نمر زده شد؟!

4- رييس جمهورسابقه سخنراني خود امريکاييها در تاييد نقش شان در ايجاد و تقويت داعش و همچنين نقش گاوهاي شيري امريکايي در اين مورد را ياداور کنند و امريکاييها را فاقد صلاحين لازم براي تهمت زني به ايران معرفي نمايند.

....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
1
1
شما با این خبرتون مثلا می خواهید بگید که باید با ترامپ مذاکره کنیم و این از ذکاوت ماست!!!!! فقط و فقط نشانه......... شماست.
پاسخ ها
م.ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
آمریکا کثافت ترین شیء فکر حرف و عمل دنیاست که به جز شیطان پلید چیزی از آن هویدا نیست, خدا لعنت کرد شیطان متکبر را و لعنت باد بر آمریکای مستکبر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین