کد خبر: ۵۴۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
بهنام کامرانی:

برگزاری جشنواره «هنر برای صلح» مغتنم است/ هنرمند معیار انتخاب اثر

مشاور هنری پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» معتقد است برگزاری این جشنواره در شرایطی که منطقه درگیر جنگ و نابسامانی است، مغتنم شمرده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : بهنام کامرانی نقاش، پژوهشگر هنر و مشاور هنری پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» درباره این جشنواره به خبرنگار مهر گفت: «هنر برای صلح» جشنواره‌ای است که طی پنج سال با زحمت فردی فریدون فربود برگزار می‌شود و من نیز تا جایی که توانستم به دلیل نگرش و موضوع آن که صلح است، از این جشنواره حمایت کرده‌ام.

وی بیان کرد: ما ایرانی‌ها همیشه صلح‌طلب بودیم و در شرایطی که منطقه درگیر جنگ و نابسامان است، فکر می‌کنم این جشنواره فرصتی مغتنم به حساب می‌آید.

کامرانی با اشاره به موضوع «محیط زیست» که در جشنواره پنجم مورد توجه واقع شده، گفت: هنرمندان رشته‌های مختلف با موضوع محیط زیست آثاری ارسال کردند که «هنر زیست محیطی» نام دارد و بسیار جالب توجه بود. این آثار اختصاص به نمایش حیوانات، گیاهان و پوشش سبز ایران دارد.

وی درباره معیارهای انتخاب آثار برای نمایشگاه «هنر برای صلح» توضیح داد: معیار هنرمندانی بودند که طی سال‌ها به موضوع «هنر زیست محیطی» توجه کرده بودند و در واقع کارهایشان در نمایشگاه‌ها دیده شده است.

مشاور هنری پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» درباره ویژگی منحصربه فرد آثار ارسالی به این دوره جشنواره نیز گفت: آثار امسال هنرمندان هم خیلی تنوع دارد و هم در عین حال به رویکرد طبیعت سبز ایران توجه دارد که از این نظر حس تازه‌ای دارد و مهمترین ویژگی محسوب می‌شود.

مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین