کد خبر: ۵۴۶۷۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

قتل یک خبرنگار در ایالتی در جنوب مکزیک

یک روزنامه مکزیکی گزارش کرد، یکی از خبرنگاران این روزنامه که اخیرا بعد از افشاگری درباره فساد در یکی از ایالت‌های جنوبی این کشور تهدید به مرگ شده بود، روز جمعه به دست مردان مسلح ناشناس به قتل رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این خبرنگار به نام ماریو گومز، خبرنگار روزنامه "ال هرالدو" در ایالت چیاپاس بوده و بر طبق آمار دست کم نهمین خبرنگار در مدت گذشته از سال جاری میلادی است که در مکزیک به قتل می‌رسد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان خبرنگاران بدون مرز، کشور مکزیک را بعد از سوریه دومین کشور مرگبار جهان برای خبرنگاران اعلام کرده است.

یکی از همکاران این خبرنگار در نشریه‌اش به خبرگزاری فرانسه گفت: او اخیرا به دلیل تهدید شدن به مرگ اقدام به ثبت شکایت کرده بود.

بر اساس اعلام یک گروه حامی حقوق رسانه، گومز ۳۵ ساله در سال ۲۰۱۶ به خاطر انتشار گزارش‌هایی در افشای فساد دو تن از مقام‌های ایالت چیاپاس تهدید به مرگ شده بود.

روزنامه ال هرالدو نوشت، گومز یک خبرنگار در حوزه اخبار عمومی در شهر یاجالون بوده است. وی زمانی که خانه‌اش را برای عزیمت به محل کار ترک کرده بود از سوی دو مرد مسلح ناشناس و با شلیک چند گلوله از فاصله نزدیک به قتل رسید. این روزنامه تصریح کرد، گومز هشت سال برای این روزنامه مشغول به کار بوده و خواستار انجام تحقیقاتی جامع برای یافتن عاملان این جنایت است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین