کد خبر: ۵۴۶۸۳۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

اعتراضات "گازی" در ونزوئلا

ده‌ها تن از معترضان ونزوئلایی با مسدود کردن خیابان‌های شهر سن کریستوبال به کمبود گاز در این کشور غنی از نفت که گرفتار بحران اقتصادی است، اعتراض کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان ونزوئلایی جمعه با خودروهایشان اقدام به بستن خیابان‌های شهر سن کریستوبال در ایالت تاچیرا کردند. ماریا شهروندی ۶۸ ساله ونزوئلایی می‌گوید از سه‌شنبه شب منتظر رسیدن تانکر سوخت است و این وضعیت برای کشوری که خودش جزو بزرگترین تولیدکنندگان نفت اوپک است، غیر قابل پذیرش به نظر می‌رسد.

سربازان گارد ملی بعدا معترضان را وادار کردند تا خودروهایشان را از وسط خیابان کنار ببرند اما معترضان ونزوئلایی خشمگین با استفاده از بطری، تایر و سطل‌های زباله اقدام به ایجاد ترافیک کردند. یک معترض ۴۱ ساله در کنار صدها تن که برای دریافت گاز صف کشیده‌اند، می‌گوید: مجبوریم تا بالشت به خودرویمان بیاوریم تا برای دریافت ۴۰ لیتر گاز بتوانیم سه روز داخل آن بخوابیم. ما پول نداریم که آن گوشتی که رئیس‌جمهوری می‌خورد، بخوریم.

ونزوئلا که ارزانترین بنزین جهان را دارد، در ماه‌های اخیر گرفتار کمبودهای متناوب سوخت شده و صنعت نفت آن با چالش تولید پایین‌تر و پالایشگاه‌های مشکل‌دار مواجه است. دولت چپگرای مادورو کمبود سوخت را به گردن ایالت نفت‌خیر زولیا می‌اندازد که به دلیل قطع مکررا برق در آن تقریبا به تعطیلی کشانده شده است. منتقدان دولتی می‌گوید مدیریت نامناسب صنعت نفت ونزوئلا عامل این کمبودهاست.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین