کد خبر: ۵۴۶۸۵۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

ترامپ: از اسرائیل بپرسید آیا دیوار حائل کار می‌کند یا خیر؟

رئیس جمهوری آمریکا در دفاع از سیاست دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک گفت: از اسرائیل بپرسید آیا دیوار حائل کار می کند یا خیر؟
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ شامگاه جمعه در جمع هواداران انتخاباتی حزب جمهوریخواه در ایالت میسوری آمریکا افزود: حال که صحبت از اسرائیل شد، باید بگویم که سفارت ما اکنون در قدس باز شده است . پیش از گشایش این سفارت ، روسای کشورهای زیادی خواستند که این کار انجام نشود، وقتی زنگ زدند به همه آنها گفته شد که یک هفته دیگر تماس بگیرید.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: من هرگز زیر بار فشار نمی روم؛ یک هفته پس از آنکه این کار را انجام دادیم به آنها زنگ زدم و گفتم می دانید که ما سفارتمان را منتقل کردیم؟

ترامپ که سخنانش با لحن متکبرانه ای همراه بود ؛ همچون سخنرانی های دیگر خود، کاهش هزینه انتقال سفارت آمریکا به قدس را افتخاری برای خود قلمداد کرد و گفت با کمترین هزینه این اقدام انجام شد و اکنون چندین ماه است که کار خود را آغاز کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا به موضوع کره شمالی هم اشاره کرد و گفت و گو با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را دستاوری برای خود دانست.

ترامپ گفت وقتی می خواستیم این کار را بکنیم همه می گفتند 72 سال این روابط قطع بوده است اما من با کیم دیدار کردم و در مدت سه ماه مشاهده می کنید که دیگر هیچ موشکی آزمایش نشده است.

وی با بیان اینکه تنها در سه ماه این اتفاق افتاده است و رهبر کره شمالی هم نامه ای بسیار محبت آمیز دو روز پیش برایم ارسال کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که می کوشید در توصیف کیم بسیار دقت کند و الفاظ محترمانه ای به کار ببرد، بار دیگر فشار حداکثری و ادامه تحریم ها را مطرح کرد.

وی با اشاره به موضوع تحریم ها علیه ایران و خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای ( برجام ) مدعی شد: قبل از اینکه روی کار بیایم هر کسی می گفت که ایران در حال تسخیر خاورمیانه است اما اکنون آنها برای بقای خود تلاش می کنند و در هر شهری اعتراض دیده می شود.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم کارهایی با ایران انجام دهیم، اگر انجام شد که خوب است و اگر نشد که مشکلی نیست.

ترامپ در هجدهم اردیبهشت ماه از توافق بین المللی با پشتوانه شورای امنیت سازمان ملل متحد که بین ایران و گروه 1+5 منعقد شده بود، خارج شد.
ترامپ
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین