کد خبر: ۵۴۷۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

احتمال رگبار و رعد و برق در تهران و ۸ استان دیگر/ کاهش دما در شهرهای شمالی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خبر داد و گفت: فردا در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، کردستان، همدان و مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه اظهار کرد: تحلیل نقشه‌ها و داده‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی طی روز جاری (یکشنبه اول مهرماه) است. همچنین امروز در اردبیل و سواحل خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی و بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ خواهد داد.

هوای خنک در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی

وی ادامه داد: فردا (دوشنبه دوم مهرماه) گذر موج تراز میانی جو همراه با نفوذ جریان هوای خنک به سواحل دریای خزر سبب بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد شد.

وزش باد شدید در تهران و تعدادی از استان‌های دیگر

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی فردا در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز، سمنان، دامنه‌های زاگرس در شمال استان کردستان، همدان و مرکزی نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعدازظهر فردا در شمال اصفهان، شرق یزد، غرب خراسان جنوبی، برخی مناطق خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به این‌که در روز سه‌شنبه (سوم مهرماه) نیمه غربی کشور آسمان صاف و در نیمه شرقی ناپایداری پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در این روز دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران، شرق یزد برخی مناطق خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و در بعضی ساعات باد و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان در مورد شرایط آب و هوایی تهران طی دو روز آینده اعلام کرد: آسمان تهران فردا (دوشنبه دوم مهرماه) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۹ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز سه‌شنبه (سوم مهرماه) کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای ۲۷ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین