کد خبر: ۵۴۷۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

فروتن تنها طلایی کشتی آزاد در جهانی جوانان/ هاشمی برنز گرفت/ایران بر سکوی سوم جهان ایستاد

نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران مدال طلای کشتی آزاد جوانان جهان را بر گردن آویخت.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد جوانان جهان ۲۰۱۸ که در اسلواکی در جریان است، عباس فروتن نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در دیدار فینال برابر آلیشر یرگالی از قزاقستان مقتدرانه و با نتیجه یازده بر صفر پیروز شد و به مدال طلای جهان رسید. به این ترتیب فروتن تنها طلایی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در رقابت‌های جهانی نام گرفت.

فروتن پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس حریف ترک را یازده بر صفر برد. وی در ادامه سانجیت از هند را ۷ بر ۲ برد و در نیمه نهایی نیز خوگایف روس را یازده بر یک برد و به فینال رسید.

سید ابوالفضل هاشمی نیز  در دیدار رده بندی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد به مصاف دمور مگنیشویلی از گرجستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز شد و مدال برنز گرفت.

هاشمی پیش از این در دور نخست دین اسلامبک تالایبیک اولو از قرقیزستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل آندری هیکا از اوکراین با نتیجه ۸ بر ۲ پیروز شد و در دور سوم شوتارو یامادا از ژاپن را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار به مصاف عارف اوزن از ترکیه رفت که با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

آخرین نماینده ایران در این رقابت ها امیر یاری است که برای کسب مدال برنز به روی تشک می‌رود.

در روز نخست این رقابت ها نیز مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم نقره گرفت.

به این ترتیب سومی ایران در این دوره از رقابت ها قطعی شد و تیم های روسیه و آمریکا به ترتیب اول و دوم شدند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین