کد خبر: ۵۴۷۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

بیانیه حزب اعتدال و توسعه درباره حمله تروریستی اهواز

حزب اعتدال و توسعه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اهواز، رو آوردن دشمنان به حملات کور تروریستی را نشانه عجز آنان در مقابله با همبستگی مردم فداکار و سرافراز ایران دانسته و بر لزوم هوشیاری مردم، مسوولان و فعالان سیاسی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های بدخواهان ایران اسلامی تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
متن این بیانیه به این شرح است:

«تجربه ۴۰ ساله دشمنی با مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکست تمامی راه‌های ممکن برای از پا در آوردن این ملت فداکار و سرافراز باعث شده است دشمنان به خوبی دریابند تا زمانی که مردم عزیز سرزمین پهناورمان در کنار یکدیگر با اتحاد و همدلی برای آبادانی میهن عزیز خود می‌کوشند توان گستاخی و جسارت به ساحت پاک و مقدس آن را نخواهند داشت. بنابراین، این بار آشکارتر از گذشته تصمیم گرفته‌اند با ایجاد و ترویج شکاف‌های مختلف، به خیال خام خود جامعه ایرانی را از درون در معرض فروپاشی قرار دهند.

حزب اعتدال و توسعه با محکومیت شدید حمله تروریستی روز ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ به مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز و تبریک و تسلیت به مقام معظم رهبری، ملت شهیدپرور ایران و خانواده شهدای معزز این حادثه و همدردی با مجروحان و جانبازان آن و ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های امنیتی در خنثی‌سازی توطئه‌های گروهک‌های تروریستی و مقابله با عقبه‌های فکری، مالی و لجستیکی آنان، بر ضرورت تسریع در شناسایی ابعاد امنیتی این حمله تروریستی و شناسایی دست‌های پیدا و پنهان حمایت‌کننده از تروریست‌ها تاکید و خواستار مجازات سریع عاملان مستقیم و غیرمستقیم این جنایت است.

حزب اعتدال و توسعه معتقد است تحریم و فشارهای اقتصادی، جنگ روانی، حملات کور تروریستی و دامن زدن به آشوب‌های خیابانی، اضلاع نقشه شوم دشمنان برای ضربه زدن به کشور عزیزمان ایران است؛ نقشه‌ای که هدف غایی آن فروپاشی سرزمینی کشور است. بر همین اساس؛

۱. با یادآوری همبستگی ملی و جانفشانی‌های قاطبه ملت ایران از هر قوم، مذهب و زبان از جمله هم‌میهنان عرب در جریان هشت سال دفاع مقدس و با اشاره بر محکومیت سراسری اقدام تروریستی اخیر از سوی عموم اقشار، گروه‌های اجتماعی، طوایف و کنشگران اجتماعی و سیاسی در خوزستان، از تداوم تلاش‌های مجدانه نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید برای رفع علل و عواملی که موجبات برخی نارضایتی‌ها در میان گروه‌های مختلف مذهبی و قومی در کشور می‌شود قاطعانه حمایت کرده و بر ضرورت تسهیل و تسریع مشارکت بیش از پیش تمام ایرانیان در سطوح مختلف مدیریتی تاکید می‌کند.

۲. گسترش آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی مصرح در قانون اساسی و پرهیز از سخت‌گیری‌های بی‌مورد، سلیقه‌ای و نابه‌جا را مانع از سوءاستفاده دشمنان از این دست مطالبات مردم و به خصوص جوانان دانسته و بر فراهم کردن بیش از پیشِ بسترهای لازم در این حوزه تاکید دارد.

۳. ضمن حمایت از رویکردهای کلان دولت محترم، از رئیس‌جمهور ارجمند می‌خواهد شایسته‌سالاری، جوانگرایی و استفاده از نیروهای باانگیزه را با تبعیضِ مثبت در مورد گروه‌های قومی و مذهبی بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

۴. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کند همانگونه که در سوگندنامه نمایندگی آنان آمده است در گفته‏ها و نوشته‏ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را بیش از پیش مدنظر داشته و از بزرگنمایی مشکلات کشور با هدف جلب آراء مردم بپرهیزند.

۵. از رسانه‌های گروهی، صدا و سیما، خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌خواهد مراقب دام شبکه تبلیغاتی دشمن و شگردهای جنگ روانی آنان باشند و منافع ملی را ناخواسته قربانی سراب شهرت، جلب توجه، افزایش مخاطب و عقده‌گشایی‌های سیاسی نکنند.

۶. از احزاب، فعالان سیاسی، صاحبان تریبون و چهرهای مؤثر بر افکار عمومی درخواست می‌کند بیش از گذشته شرایط خطیر کشور را درک کرده و از اظهارات تفرقه‌انگیز یا طرح موضوعاتی که در حال حاضر از اولویت‌های اصلی کشور نیست و باعث بر هم خوردن تمرکز فکری مدیران ارشد کشور می‌شود پرهیز کنند.

۷. به گروهک‌های تروریستی بویژه اربابان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان هشدار داده می‌شود فرزندان غیور این سرزمین از هر قوم، زبان و مذهب، نیات شوم و اقدامات تخریب‌گرانه آنان را از مطالبات و خواسته‌های مشروع جدا دانسته و همانگونه که طی چهار دهه اخیر در خنثی‌سازی توطئه‌ها و اقدامات تخریبی و تروریستی درنگ نکرده‌اند، اکنون نیز با توکل بر عنایات پرودگار و ذیل رهبری داعیانه مقام معظم رهبری، انتقام سختی از تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان خواهند گرفت.»

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین